Fussball90 LogoFussball90 Logo
Hamburger SV

مبدع ضربه موزی شکل را بیشتر بشناسید!

محمدجواد پاهنگ

به بهانه زادروز مانفرد کالتز ، پرافتخارترین بازیکن هامبورگ!

مانفرد کالتز متولد شش ژانویه 1953 روز گذشته 65 ساله شد. کالتز پرافتخارترین بازیکن تاریخ هامبورگ و مخترع ضربه (موزی شکل) می باشد. دوران بازیگری او به افتخارات و عناوین متعدد خلاصه می شود. مانی ۱۸ ساله سال ۱۹۷۰ به تیم جوانان هامبورگ پیوست و یکسال بعد با اثبات شایستگی های خود به تیم اصلی بندر نشینان راه یافت و چیزی در حدود ۲۰ سال وظیفه حراست از سمت راست خط دفاعی هامبورگ را بر عهده داشت. بین سالهای ۱۹۷۱ تا ۱۹۹۱ کالتز در سمت راست خوش درخشید و توانست همراه هامبورگ و دیگر ستاره های تیم چون کوین کیگان، فلیکس ماگات و هورست هروبش افتخارات متعددی کسب کنند.

@37634@

طی ۲۰ سال حضور در هامبورگ، کالتز سه عنوان قهرمانی لیگ قهرمانی آلمان، دو DFB Pokal، قهرمانی لیگ اروپا 1977 و از همه مهم تر لیگ قهرمانان 1983 را کسب کرد. افتخاراتی که در تاریخ باشگاه بی همتا بود و کسی قبل و بعد از آن نتوانست آن را کسب کند.

@37633@

دوران بازیهای ملی کالتز نیز همراه با موفقیت بود. سال ۱۹۷۶ نایب قهرمانی اروپا، قهرمانی اروپا در سال ۱۹۸۰ و نایب قهرمانی جام جهانی ۱۹۸۲ که پایان بخش افتخارات کالتز در تیم ملی باشد. شاید اگر شکست در فینال جام جهانی مقابل ایتالیا رقم نمیخورد ویترین افتخارات کالتز کامل می شد.

@37635@

کالتز همیشه جزو مفاخر و افتخارات هامبورگ محسوب شده و اغلب هواداران پس از اووه زیلر بزرگ، از وی به عنوان یکی از بزرگ ترین بازیکنان تاریخ تیمشان یاد می کنند. کالتز مخترع ضربه و سانتر ( موزی شکل) می باشد. او همچنین جزو اولین دفاع کنارهای تهاجمی بود و تقریبا ایده اولیه پیستون مدافعان کناری را اختراع کرد، پیش از اینکه مدافعان کناری چون کافو و روبرتو کارلوس پای به میدان بگذارند و در این زمینه معروف شوند. مانی هم چنین توانایی خوبی در زدن ضربات آزاد داشت.

هورست روبش مهاجم بزرگ هامبورگ در مورد علت موفقیت های خود و هامبورگ اینگونه سخن می گوید:

سانتر کالتز از کناره ها، ضربه سر من و گل! 

@37636@

با این وجود پس از خداحافظی از فوتبال مسئولان بندرنشینان هیچگاه رفتارهای درستی از خود در مقابل یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخشان نشان ندادند. هیچ پستی در باشگاه به وی پیشنهاد نشد و حتی بازی خداحافظی برای گرامیداشت این اسطوره محبوب گرفته نشد. کالتز که این روزها در مدرسه فوتبال مشغول به کار است خود با خنده در این باره می گوید:

شاید برای ۷۵ سالگی من بازی خداحافظی گرفتند.

اوضاع تیم محبوب کالتز نیز این روزها خوش نیست. کالتز از اوضاع کنونی هامبورگ عصبانی به نظر می رسد و در این باره نیز می گوید:

در نهایت آن ها در جنگ بقا پیروز می شوند و جشن و شادی همچون قهرمانی برپا می کنند.



کامنت‌ها