Fussball90 LogoFussball90 Logo
Note

چرا بوندس لیگای امسال جذاب است؟

سید حسین علوی‌زاده
سید حسین علوی‌زاده

بوندسلیگا فصل 2016/2017 بر خلاف فصل های پیشین بسیار جذاب شده است!

پرده اول:رقابت جذاب بر سر قهرمانی

لایپزیگ، لستر این فصل اروپا است! آنها در اولین فصل حضورشان با بازیکنانی جوان به هدایت "هازن هوتل" درخشیده اند و در فاصله ۴ امتیازی صدر قرار دارند. بایرن بر خلاف همیشه اختلاف نجومی ایجاد نکرده و رقابت قهرمانی بسیار حساس است.ستاره فصل لایپزیگ "تیمو ورنر" بوده است.جوان آلمانی در ۱۸بازی ۱۱گل به ثمر رسانده. شاید آنان رقابت قهرمانی را واگذار کنند اما با سرمایه ردبول آینده روشنی را میتوان برایشان متصور شد.

در آن سو بایرن نیز راحت تر امتیاز از دست می دهد. فشار کورس قهرمانی عاملی است که بایرن به آن عادت ندارد و همین میتواند نقطه ضعف آنها باشد!

@23545@

پرده دوم:رقابت بر سر سهمیه چمپیونز لیگ

چندین فصل بود که طبق یک روتین دورتموند دوم میشد و هرتابرلین و لورکوزن بر سر سهمیه مستقیم میجنگیدند.فقط دو فصل پیش استثنا بود که ولفسبورگ و دورتموند جای خود را عوض کردند. اما این فصل با درخشیدن هوفنهایم و اینتراخت فرانکفورت رقابتی تنگاتنگ بر سر سهمیه UCL شاهد هستیم. دو تیم در معرض سقوط پارسال حالا به رهبری مربیان جوانشان برای سهمیه اروپایی می جنگند! هوفنهایم جذاب این فصل به هدایت جوانترین مربی تاریخ بوندسلیگا، ناگلزمن ۲۹ ساله، چشمها را خیره کرده است. یکی از هجومی ترین تیمهای لیگ همراه رئال کمترین شکست را میان تیمهای اروپایی دارند. تنها شکست آنها مقابل لایپزیگ بود. ناگلزمن جسور با دفاع سه نفره سبک جدیدی را معرفی کرده است. "سوله" دفاع آنان را تضمین کرده. در خط هافبک ۵نفره "نادیم امیری" و "سباستین رودی" میدرخشند و ساندرو "واگنر" در ۱۷بازی ۱۰گل زده!

اکنون دورتموند و هرتا پشت این دو برای رده های سوم و چهارم میجنگند.جنگی که با ناکامی های پیاپی دورتموند؛شکست ناپذیری هوفنهایم و اختلاف امتیازی صفر غیرقابل پیش بینی به نظر میرسد.احتمال مشاهده تازه وارد هایی جدید در UCL وجود دارد: لایپزیگ،اینتراخت و هوفنهایم!

@23546@

پرده سوم: مرگ یا ادامه حیات؟

گرگهای درنده سالهای پیش حالا امسال خطر سقوط را احساس میکنند!ولفسبورگ با وجود ترکیبی ایده آل خوب نتیجه نمیگیرد تا کنار هامبورگ،وردربرمن،انگول اشتات و دارمشتات برای بقا بجنگد. دایناسورها مطابق فصلهای پیش روی تیغ راه میروند. وردربرمن با وجود شروع امیدوار کننده "الکساندر نوری" همچنان ناکام است و با ادامه این فرم کاندیدای اصلی سقوط است. اینگول اشتات و دارمشتات که شگفتی سازان فصل پیش بودند اکنون در انتهای جدول جاخوش کرده اند. ولفسبورگ نیز برای جدا کردن خود "دژاگه" را به خدمت گرفت که مشخص شد تا آخر فصل نمیتواند بازی کند!

@23547@

نتیجه گیری

حالا بوندسلیگا سرشار از جذابیت است. فاکتور هایی که هر فوتبالدوستی را مجاب میکند لیگ را تا روز آخر دنبال کند. نتایج عجیب در کنار درخشش بازیکنان جوان بخشی از فاکتورها هستند.البته جنگ بر سر لیگ اروپا که کلن درگیر آن است را نباید فراموش کرد. جالب است که امسال را اوج گیری بوندسلیگا و لیگ وان فرانسه؛ لالیگا و لیگ جزیره به شدت یکطرفه است.

نوشته بابک سالاربهزادی



کامنت‌ها