Fussball90 LogoFussball90 Logo
FC Schalke 04

به مناسبت زادروز بالاک نوین

سید محسن علوی زاده

لئون گورتزکا هافبک جوان شالکه امروز 22 ساله شد.

لئون گورتسکا هافبک آینده دار شالکه امروز 22 ساله شد. این هافبک میانی که فوتبال خود را از یکی از تیم های شهر بوخوم اغاز کرد، در سال 2001 ، در حالی که 6 ساله بود، به تیم اصلی شهر بوخوم یعنی وی اف ال بوخوم پیوست. در این تیم موفق شد به تیم های پایه آلمان هم برسد و درخشش خود را از همان دوران آغاز کند تا اینکه پس از بازی در تیم اصلی بوخوم و ثبت آمار 32 بازی، 4 گل، تیم های زیادی را مجذوب خود کرد و در نهایت پس از حضوری 12 ساله در بوخوم، در ازای مبلغی در حدود 3 میلیون یورو به شالکه پیوست. 

@22476@

 

گورتسکا که لقب " بالاک نوین " آلمان را در اختیار دارد، پس از بازی در تمامی رده های تیم های پایه آلمان، در سال 2014 نخستین بار پیراهن تیم ملی آلمان را بر تن کرد. گفتنی است گورتزکا در لیست ابتدایی آلمان برای حضور در جام جهانی 2014 برزیل هم حضور داشت اما در لیست پایانی جز بازیکنان خط خورده معرفی شد. گورتزکا که در بوخوم، در مقاطعی کاپیتان این تیم بود، اکنون نیز در شالکه به عنوان رهبر خط میانی آبی های سلطنتی شناخته می شود. 

کاپیتان تیم الکپیک آلمان در المپیک ریو 2016 ، در نخستین بازی در برابر مکزیک با آسیب دیدگی شدیدی روبرو شد و از همراهی آلمان در ادامه ی راه محروم شد. آلمان در این جام نایب قهرمان شد. هافبک سابق بوخوم با تیم زیر 17 ساله های آلمان نایب قهرمان جام ملت های اروپا شده است.

گورتسکا در سال 2012 جایزه فریتز والتر را دریافت کرد. این جایزه همه ساله به استعداد برتر آلمان در آن سال اهدا می شود. 

@22475@

لئون دو برادر به نام های توبیاس و فیلیپ دارد که این دو برادر دو قلو از لئون یک سال کوچکتر هستند و اکنون در تیم سی اس وی بوخوم عضویت دارند.

 

 شایان یاد آوری است گورتزکا تا تابستان 2018 با شالکه قرارداد دارد و در فصل جاری 20 بار در بازی های رسمی برای شالکه به میدان رفته است و 3 گل و 1 پاس گل را به نام خود ثبت کرده است.

 

گرد آورنده: حمید ایلداری



کامنت‌ها