Fussball90 LogoFussball90 Logo
Champions League

پنج دلیل برای پیروزی لورکوزن برابر اتلتیکو مادرید

سید حسین علوی‌زاده
سید حسین علوی‌زاده

اتلتیکو مادرید حریف قدرتمندی برای ورکسلف خواهد بود اما حریف اسپانیایی ژرمن ها شکست ناپذیر نیستند. در این متن به 5 دلیل برای شانس بالای شیرها اشاره خواهیم کرد.

روگر اشمیت در ابتدای حضورش در لورکوزن به همراه این تیم به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد اما موفق نشد از پس مردان جنگنده دیگو سیمئونه عبور کند و در ضربات پنالتی مغلوب آن ها شد. اکنون شرایط شیرها نسبت به آن زمان بهتر به نظر نمی رسد اما دست کم 5 دلیل برای امیدواری وجود دارد.

@20302@

1-اروپای کم نوسان: علی رغم نمایش متزلزل در لیگ آلمان، بایر 04 در لیگ قهرمانان اروپا یک تیم مستحکم نشان داده است. آن ها هیچ دیداری را در مرحله گروهی با شکست به پایان نبردند. 4 تساوی و 2 پیروزی برای آن ها رکورد خارق العاده ای در تاریخ باشگاه به ثبت رسانده است. یوناس بولت یکی از مدیران لورکوزن درباره بازی برابر اتلتیکو مادرید می گوید:

ما بایر لورکوزن هستیم و می دانیم که می توانیم؛ می خواهیم که پیروز شویم.

2- شناخت از اتلتیکو مادرید: اکنون دیگر هر دو تیم هم دیگر را می شناسند. در فصل 2014/2015 دو تیم به مصاف هم رفتند که بعد از پیروزی 1-0 در بای آرنا و شکست 1-0 در ویسنته کالدرون، پنالتی های هاکان چالهان اوعلو، عمر توپراک و اشتفان کیسلینگ به هدر رفت تا شیرها بازی را در ضربات پنالتی واگذار کنند. تیم دو فصل پیش لورکوزن به مراتب بی تجربه تر از تیم فعلی بود اما اکنون بسیاری از بازیکنان همان تیم لورکوزن تبدیل به بازیکنانی ملی پوش یا باتجربه تر شده اند.

@20301@

3-بازگشت احتمالی مصدومان به ترکیب: تا 21 فوریه و بازی در بای آرنا به احتمال فراوان کریم بلعربی که تاندون پای خود را در بازی دوم لیگ برابر هامبورگ آسیب دیده دید به ترکیب ثابت تیم بازخواهد گشت. روگر اشمیت می تواند از کوین فولاند، کاپیتان لارس بندر و چندین و چند نام دیگر استفاده کند. بازیکنانی که در نیم فصل اول تقریبا به طور کلی بازی ها را از دست دادند.

4-فرم اتلتیکومادرید: نمایش های مردان سیمئونه به نسبت نمایش های فصول گذشته آن ها که یک مدعی به حساب می آمدند کاملا متفاوت به نظر می رسد. آن ها به تیم رده ششمی ویارئال با نتیجه 3-0 بازی را واگذار کرده اند. یان اوبلاک دروازه بان آماده آن ها هم مصدوم شده و این شرایط را برای آن ها آسان تر نخواهد کرد. او دست کم 4 ماه از میادین دور خواهد بود به احتمال فراوان نمی تواند برابر شیرهای آلمانی درون دروازه بایستد. چیزی که واضح است افت محسوس سیمئونه در فصل جاری و نمایش های نسبتا متزلزل او به نظر می رسد.

@20300@

5-لورکوزن و تیم روز: چیزی که بر همگان پوشیده نیست این است که لورکوزن شانس کمتری برای صعود از این مرحله دارد اما مردان اشمیت به معنای کامل کلمه تیم روز هستند. آن ها در روز خوب خود به راحتی از پس بروسیا دورتموند بر می آیند (2-0 در بای آرنا) و می توانند تاتنهام هاتسپر را در خاک سرد انگلیس با نتیجه 1-0 از پیش رو بر دارند. آن ها فضا و روحیه لازم برای شکستن طلسم یک هشتم نهایی و رسیدن دوباره به مرحله یک چهارم نهایی پس از سال 2002 را دارند. در دو شب رویایی، این تیم لورکوزن می تواند به هر تیمی در اروپا ضربه بزند. روگر اشمیت درباره تیم خود می گوید:

ما همیشه آنقدر خوب هستیم که هر تیمی در اروپا را آزار دهیم. توان ضربه زدن به هر تیمی را داریم.

به قلم دوریان آئودرش برای وبسایت RP-Online

 

به نظر شما کدام تیم به مرحله بعدی لیگ قهرمانان اروپا خواهد رسید؟!

@1#1020@



کامنت‌ها