Fussball90 LogoFussball90 Logo
Note

مروری بر خاطرات، دیدارهای چهار جانبه

محسن مصدق
محسن مصدق

وقتی اروپا فارغ از تمام دیدار های نیمه نهایی می داند جام برای آلمان هاست

فوسبال، واژه ای که بدون شک از ترجمه فوتبال در آلمانی معنای بیشتری به دوش می کشد، فوسبال به تنهایی می تواند به شما از خاطرات و شکوه مندی قدرت اول جهان در این رشته بگوید، فوسبال به اندازه ای رسا است که در مطبوعات انگلیسی در 2013 به سادگی تیتر نخست خبر های خود کردند، سالی که ویبلی در زیر پاهای بایرن و دورتموند لگد مال شد. ولی فینال ویبلی نخستین حضور ترسناک ژرمن ها نبود و آنها افتاحیه چه بسا با شکوه تری از 2013 داشتند.

در 21 می  1980، اینتراخت فرانکفورت بازی دوم فینال لیگ اروپا را 1 بر صفر برابر گلادباخ به پیروزی رسید و در مجموع 3 بر 3 به خاطر گل زده قهرمان لیگ اروپا شد، فینالی تمام آلمانی، موضوعی که در 2013 به وسیله  هاینکس و کلوپ تکرار شد ولی داستان 1980 یک تفاوت بزرگ با سال 2013 دارد، در فصل 2013 پس از پایان بازی های نیمه نهایی اروپا دانست فارغ از نتیجه دیدار نهایی جام به آلمان ها خواهد رسید ولی در 1980 رقابتهای لیگ اروپا در یک چهارم روشن ساخت که برنده آلمانی است.

در  نیمه نهایی لیگ اروپا فصل 1979-80 چهار تیم آلمانی بایرن مونیخ، اشتوتگارت، بروسیا مونش گلاباخ و آینتراخت فرانکفورت برگزار کننده رقابت بودند که در پایان گلاباخ و فرانکفورت به فینال رسیدند و موضوع جالب تر اینکه بایرن مونیخ برای رسیدن به نیمه نهایی دیگر تیم آلمانی یعنی کایزرسلاترن را از پیش رو برداشت.

اشتوتگارت در آن سال، تورینو ایتالیا، دینامو درسدن (آلمان شرقی)، گراسهاپر (سوئیس) ، لوکوموتیو صوفیه (بلغارستان) مجوز حضور در نیمه نهایی را به دست آورد و در آن مرحله مغلوب گلادباخ شد.

بایرن مونیخ در آن سال، بوهمیانس(چک)، آرهوس (دانمارک)، ستار سرخ بلگراد (یوگوسلاوی)،  کایزرسلاترن (آلمان) مجوز حضور در نیمه نهایی را به دست آورد و در آن مرحله مغلوب فرانکفورت شد.

مونش گلادباخ در آن سال، واکینگ(نروژ)، اینترمیلان (ایتالیا)، يونيفرسيتاتيا(ایتالیا)، سن اتین (فرانسه) و اشتوتگارت (آلمان) راهی فینال شد که در دو بازی فینال به خاطر گل زده در خانه حریف جام را به دیگر تیم آلمانی آینتراخت فرانکفورت واگذار کرد.

آینتراخت فرانکفورت در آن سال، آبردین(اسکاتلند)، دینامو بخارست (رومانی)، فاینورد (هلند)، زبرويوفكا برنو (چک) و در نیمه نهایی بایرن مونیخ با به رغم باخت 2 بر 0 در بازی رفت در مجموع 5 بر 3 شکست داد و راهی فینال شد که در 2 بازی فینال مردان یوپ هاینکس را توانست به ممد گل زده در خانه مغلوب سازد.

 

@17770@ @17771@ @17772@ @17773@ @17774@



کامنت‌ها