Fussball90 LogoFussball90 Logo
Germany

باز نشر، به مناسبت روز تولد اندریاس برمه، قلب بی باک

محسن مصدق
محسن مصدق

9 نوامبر تاریخ تولد یکی از بهترین دفاع های تاریخ آلمان و جهان است.

شب جادویی رم، هوای تب زده و عطش پیروزی ، لحظه هایی که دنیا را به سکوت دعوت می کرد، سومین فینال و حریف سخت، فریادهای نکوهش گر و بحث و جدل ها خشن بی ترس، سنگربانی که گویی روح محافظ اسطوره ای است و برآمده از نگهبان نیاکان ... نه در این قیل و قال بی ثمر وسواس مردی در نقطه قرار گیری توپ و گامهایی نترسش بیش از تصور زیبا و خیال انگیز بود، قلب بی باک اندریاس برمه و استعداد آسمانی اش تمام آنچه که باید در هدف عالی دید به نمایش گذاشت، اری این غریو همیشه قهرمان است. لوتار ماتئوس دلیل درستی داشت تا در فینال 90 برای پرهیز از زدن ضربه خود را سرگرم بستن بند کفش کند،  باید زیباترین پنالتی تاریخ رو دید.

 

@4451@

 

برمه در 9 نوامبر 1960 در هامبورگ متولد شد و هیچ وقت نامش با تیم شهرش پیوند نخورد در عوض این کایزرسلاترن بود که گامهای اندریاس در آن پا به توپ شد و بایرن مونیخ و اینتر میلان مقصد بعدی اش شدند، بازی ملی را در سال 1982 و برابر البانی شروع کرد و تجربه جام 86 را با خویش همراه کرد، اندریاس از نسل عجیب و بی تکرار قهرمان 1990 است، فوتبالیستی که توانایی بازی با دو پا را داشت ولی شهرت چپ پا رو بیشتر یدک می کشید گرچه پنالتی حساس قهرمانی را با پای راست به خاطر غیر قابل پیش بینی بودنش زد.

 

@4453@

 

برمه دوران باشگاهی را در تیم شروع کننده خود کایزرسلاترن با قهرمانی در 1998 بوندس‌لیگا به پایان رساند در حالی که 4 سال پیش در 1994 پس ار جام جهانی از تیم ملی خداحافظی کرده بود. دوران حضورش در تیم ملی 8 گل به ثمر رساند که یکی از آنها قهرمانی سوم مانشافت را رقم زد وجالب اینکه برمه در دو نیمه نهایی متوالی برای آلمان گل زنی کرد، سال 86 برابر فرانسه که به پیروزی آلمان با نتیجه 2 بر صفر ختم شد و 1990 برابر انگلستان که به شکلی عجیب و زیبا از روی نقطه ایستگاهی دروازه پیتر شیلتون را گشود و همان بازی ضربه پنالتی نخست را با صبوری و اعتماد به نفس مثال زدنی به ثمر رساند تا انگلستان بار دیگر مقهور رقیب دیرینه خود شود.

 

@4452@

 

 

اما آندریاس برمه و لحظه بزنگاه ، جام 1990 و تیم اسطوره ای بکن بائر، تیمی بی تکرار که بعید است دیگر مانند آن جهان به خود ببیند، مرد ژرمن که قلب تاریخ فوتبال رو نشانه گرفته بود، کاری بس مشکل و بسیار ساده، سخت که هیچ کس جز یک نفر توانایی آن را نداشت و سهل چون برمه در تیم حضور دارد، چه انتظاری می توان داشت، قلب بی باک، نتیجه همیشه به این اندازه راحت قابل تصور نیست، بلی تیمی که آندریاس را دارد قهرمان است. جوژپه برگومی کاپیتان ایتالیای 90 و بازیکنن اینتر میلان در در وصف همبازی خود می گوید: دیگر بازیکنی مانند برمه متولد نخواهد شد.



کامنت‌ها