Fussball90 LogoFussball90 Logo
Note

در فوتبال امروز پول ها برایتان گل می زنند!

King of Limbs

یادداشتی از آلفرد درکسلر، سردبیر نشریه اشپورت بیلد درباره وضعیت بازار نقل و انتقالات برای بایرن مونیخ و بوندسلیگا.

شکست بایرن به هوفنهایم، به نظرم، بحرانی نیست که در طولانی مدت بایرن را درگیر کند. آنها گاهی می بازند و پس از چند بازی دوباره به روند خوبشان برمی گردند. مشکلات واقعی بایرن در بلند مدت و احتمالا دو یا سه سال آینده به چشم خواهد آمد، چراکه بایرن اصلا به چشم انداز و اهدافی که با نسل طلایی اش داشته خصوصا در جنبه بین المللی نرسیده است.

رابرت لواندوفسکی چند روز پیش در مصاحبه ای با اشپیگل گفت:

تا به امروز بایرن مونیخ هرگز بیش از 40 میلیون برای یک بازیکن هزینه نکرده است و در بین باشگاه های بین المللی این رقم در حد متوسط بازار است. باشگاه اگر می خواهد به موفقیت های بیشتری برسد باید بیشتر هزینه کند.

لواندوفسکی که تا سال 2021 با بایرن قرارداد دارد و تقریبا 30 ساله است، نگران است که نتواند لیگ قهرمانان را تا پایان دورانش فتح کند. او همیشه رویای فتح این جام را داشت و همیشه حسرت این را می خورد که چرا در فینال تمام آلمانی 2013 در طرف مقابل نبود.
اما در نقطه مقابل، هوینس و رومنیگه اعلام می کنند که نمی خواهند بخشی از این بازار دیوانه وار باشند. آنها درباره برنامه ای جایگزین (جدای از ماجرای تاسیس آکادمی جدید)، به طور خاص صحبت نکرده اند. درحالی که باواریایی ها مدتهاست در زمینه پیدا کردن جایگزینان روبن و ریبری ناموفق عمل کرده اند، پاریسن ژرمن به پشتوانه سرمایه های یک فرد قطری، 402 میلیون یورو برای ستارگانی مثل نیمار و امباپه هزینه کرده است یا منچسترسیتی به پشتوانه سرمایه های گروه تجاری از ابوظبی، 244 میلیون یورو فقط در همین تابستان هزینه کرده اند، در حالی که غولهای باواریا فقط 104 میلیون خرج کردند. بازی این هفته سیتی و لیورپول به خوبی نشان داد که پولها برایتان گلزنی می کنند و موفقیت می سازند. بازی که سیتی پر مهره گواردیولا، لیورپول کلوپ را با نتیجه 5 بر 0 با خاک یکسان کرد.

هرساله پول های بیشتری به بازار تزریق می شود و این صحبت لواندوفسکی درباره سرمایه داری خالص در فوتبال مدتهاست که به یک واقعیت انکار ناپذیر بدل شده است. و به نظرم این موضوع در آینده کار بایرن برای بالابردن سطح رقابت در بوندسلیگا سخت خواهد کرد. نبی کیتا اخیرا با قراردادی که در سال 2018 فعال می شود، به لیورپول رفت و البته روز جمعه من در هامبورگ مهاجمی دیدم که نشان داد می تواند انتقال 100 میلیونی بعدی بوندسلیگا باشد. تیمو ورنر بازهم یک نمایش در سطح کلاس جهانی داشت و حتی گزارشاتی از علاقه رئال مادرید به او منتشر شده است. این حقیقت که دو بازیکن موفق و ارزشمند این روزهای بوندسلیگا هردو در لایپزیگی بازی می کنند که توسط یک سرمایه گذار قدرتمند پشتیبانی می شود موضوعی تصادفی نیست و این صحبت کارل هاینتس رومنیگه کاملا درست است وقتی درباره قانون 51 درصد می گوید:" هرباشگاه باید خودش تصمیم بگیرد که باشگاه را به سرمایه گذار خارجی بدهد یا ندهد."

به قلم آلفرد درکسلر در نشریه بیلد



کامنت‌ها