Fussball90 LogoFussball90 Logo
Note

یادداشت روز؛ شالکه در آستانه نابودی؛ چرا هایدل خطر بزرگی را متحمل می شود؟!

سید حسین علوی‌زاده
سید حسین علوی‌زاده

اوضاع معدنچی ها علی رغم دو پیروزی ابتدایی فصل اصلا جالب نیست.

شالکه با تیمی کوچکی در دور اول بوندس لیگا حاضر خواهد شد. این به این معنیست که کریستین هایدل در معرض خطر است. در طول نقل و انتقالات تابستانی شش بازیکن به شالکه پیوستند اما اخیرا هیدل سفیر باشگاهش یعنی هوودس و همچنین گایس را از دست داد. در حال حاضر تیم شالکه تنها از 20 بازیکن تشکیل شده است. با اینحال شالکه متعهد به رسیدن به رقابتهای اروپایی است. هایدل با این سیاست نقل و انتقال خود در معرض خطر بزرگی است.

این یک تیم کوچک است و اگر شالکه در بازی بعدی جام حذفی هم پیروز شود تا نقل و انتقالات زمستانه باید 17 بازی انجام دهد. برای این 16 یا 17 بازی تدسکو تنها 20 بازیکن در اختیار دارد که 16 نفر باید همیشه نامزد بازی باشند.

@33376@

هفت علامت سوال

20 بازیکن شامل بازیکنانی هستند که یا مناسب نیستند یا انتخاب اول نیستند. بعنوان مثال فرانکو دی سانتو. وی فصل قبل بطور مداوم دچار مصدومیت بود و در حال حاضر او دوباره از ناحیه شانه مصدوم شده است. آخرین گل او در بازی که شالکه 3-1 کلن را برد در 5 مارس 2016 زده شده است! 

یا بعنوان مثالی دیگر، برل امبولو. بعد از یکسال مصدومیت برل امبولو در بهترین شرایطش نخواهد بود. بعنوان مثالی دیگر کوکه که مورد توجه تدسکو نیست اما باید در شکستها تیم را کمک کند. یا موردی دیگر، مکس مایر که می خواهد آخر فصل بطور رایگان از شالکه جدا شود و این اواخر نمایش قدرتمندی از خود ارائه نکرده است. بعنوان مثال فابین ریسه که تنها شش بازی بوندس لیگایی دارد. بطور مثال مک کینی که تجربه بازی در بوندس لیگا را ندارد. بعنوان مثال استامبولی که یکی از خریدهای شکست خورده فصل قبل بود.

@33377@

شالکه ای ها در بعضی پستها حتی دو بازیکن هم ندارند

هیدل گایس و هوودس را از دست داد، دو بازیکنی که برای سیستم 3-4-3 تدسکو برای دفاع سه نفره برنامه ریزی شده بودند. در حال حاضر تدسکو تنها 5 بازیکن برای این موقعیتها دارد: نالدو ، ناستاسیچ ، کهرر ، استامبولی و اینسوا. اینسوا هنوز بازی در بوندس لیگا انجام نداده است و در دور دوم بوندس لیگا اضافه خواهد شد. اوچپیکا هم میتواند دفاع سه نفره شالکه را کمک کند اما آن زمان سمت چپ شالکه خالی خواهد ماند. از آنجا که اوچپیکا تنها گزینه تدسکو برای این پست هست تدسکو به سختی میتواند از دفاع چهار نفره استفاده کند.

بی توجهی به نبود هوودس

انتقال هوودس از شالکه به یوونتوس و گرفتن بازوبند کاپیتانی از وی به فاجعه روابط عمومی برای شالکه منجر شد."نباید مسافران را متوقف کرد" حتی اگر این جمله را تدسکو درباره بازیکنانی که قصد ترک باشگاه را دارند زده شده باشد او هرگز نباید درباره هوودس همچین جمله ای بکار می برد. هوادارن شالکه در باخت 1-0 مقابل هانوفر با پوستری اعلام کردند"بازیکن سزاوار برخورد با احترام است" و در حالی است که تدسکو شروع متوسطی داشته است.

@33378@

استعدادهای شالکه در حال محو شدن هستند

در سال 2014 و بازی مقابل رئال مادرید شالکه از 8 بازیکنی استفاده کرد که محصول اکادمی خود بودند اما در تیم فعلی تنها 5 بازیکن از آکادمی شالکه حضور دارند. ماکس مایر و کهرر اعلام کرده اند با تیم تمدید نخواهند کرد. شالکه تنها برای باشگاه های دیگر بازیکن تولید می کند به جای استفاده خودش.

اگر شالکه در نیم فصل اول بدون آسیب و موانع بتواند ادامه دهد در زمستان که شدت بازیها افزایش خواهد یافت امکان از دست دادن 4-5 بازیکن وجود دارد و تا زمستان شالکه باید از موقعیتی که دارد بترسد. شالکه اگر بتواند در نیم فصل دوم در اواسط جدول قرار بگیرد نشان می دهد نیم فصل را بخوبی سپری کرده است.

به قلم آندرس ارنست، ترجمه از کاربر Schalke 04



کامنت‌ها