Fussball90 LogoFussball90 Logo
Borussia Dortmund

پیر امریک اوبامیانگ؛ رهبر جدید بروسیا دورتموند!

پیمان جعفری

آقای گل فصل گذشته بوندسلیگا اهداف جدیدی را در سر می پرواند.

 

 

او می توانست در تابستان امسال به تیمی دیگر منتقل شود. اما اوبامیانگ در بروسیا دورتموند ماندگار شد و آقای گل فصل گذشته بوندسلیگا اکنون یکی از رهبران تیم زرد و مشکی پوش محسوب می شود.

هنگامی که از تعطیلات برگشته بود و آماده دوران پیش فصل می شد، درباره شرایط خود اینگونه گفت:

این درست است که قبل از رفتن به تعطیلات با بروسیا صحبت کردم. به آنها گفتم به این فکر کردم که چیز های متفاوتی را تجربه کنم. اما... من در اینجا ماندگار شدم و دراین باره بسیار خوشحال هستم. احساس بودن در خانه را دارم.

هرچند دربازی سوپرکاپ که گل زد و پنالتی خود را وارد دروازه کرد، تیمش در نهایت بازنده میدان بود، اما هفته بعد از آن در جام حذفی هتریک کرد و مقابل وولفسبورگ نیز اولین گل فصل جدید خود در بوندسلیگا را به ثمر رساند تا ثابت کند پیتر بوش یکی از برترین مهاجم دنیا را دراختیار دارد.

وی در گلزنی در لحظات کلیدی نیز تبحر دارد و هفت بار قفل دروازه حریفان را گشود تا تیمش گل های بعدی را هم بتواند به ثمر برساند. 18 بار هم در نیمه دوم گل زد که 7 گل از آنها در 15 دقیقه پایانی بازیها بود.

او در سن 28 سالگی یکی از اعضای ارشد تیمش است و تنها 4، 5 بازیکن در دورتموند از او مسن تر هستند. اما اوبا همچنان احترام زیادی برای بازیکان قدیمی تر تیمش قائل است. اکنون از اعضای اصلی تیم تنها مارسل اشملتسر، ووکاش پیشچک و نوری شاهین تعداد بازی های بیشتری از او در بوندسلیگا دارند. اوبا 129 بار برای دورتموند در این لیگ به میدان رفته است.

 

اوبا شخصیت شاد و دوست داشتنی دارد و لبخند هرگز از چهره دور نمی شود اخیرا نیز گفته بود:

من از لحظات خوب زندگی خود لذت می برم و این اتفاق بارها در زندگی من رخ می دهد. من اساسا یک فرد شاد هستم. همیشه همینطور بوده ام.

او مورد احترام و علاقه تمامی هم تیمی ها خود است. همانطور که کریستین پولیسیچ درباره او اینطور حرف زده بود:

اوبامیانگ یک رهبر است و یک بازیکن بزرگ برای ماست. او با من بسیار عالی بوده. من از او چیز های زیادی یاد می گیرم. واضح است که او بازیکنی فوق العاده است و این باعث خوشحالی است که او را در کنار خود داریم.

او تاکنون در دورتموند با بازیکنان زیادی در خط حمله بازی کرده است و همیشه توانسته به درک متقابل با آنها برسد. رویس و اوبامیانگ رفاقتی فوق العاده در داخل و خارج از زمین دارند. همکاری این دو اوبا را در فصل گذشته به آقای گلی بوندسلیگا رساند. تا زمانی که رویس آماده بازگشت به میادین شود، اوبا می تواند روی ماریو گوتسه حساب باز کند، زننده گل قهرمانی آلمان در جام جهانی گذشته اکنون درخشش مجدد خود را آغاز کرده و در بازی با وولفسبورگ نیز توانست پاس گل بدهد. همچنین از کریستین پولیسیچ آمریکایی نیز هیچگاه نمی توان غافل شد.

@33199@

پس از به ثمر رساندن 31 گل و کسب عنوان آقای گلی در فصل گذشته، پیرامریک اوبامیانگ اکنون می خواهد به رکورد گرد مولر افسانه ای را که در یک فصل 40 گل به ثمر رساند، برسد:

خواهیم دید. من به خودم ایمان دارم و البته که برای این رکورد ها احترام زیادی قائلم. آنچه مولر انجام داده فوق العاده است؛ 40 گل در یک فصل. واو! برای رسیدن به چنین چیزی باید سخت و زیاد تلاش کنید؛ اما اگر به بازی های خود نگاه کنم، می بینم که در هر بازی می توانم گل های بیشتری به ثمر برسانم.

پس با این اظهار نظر، مدافعان بوندسلیگا نمی توانند بگویند که هشداری دریافت نکرده اند!



کامنت‌ها