Fussball90 LogoFussball90 Logo
Note

یادداشت؛ چرا لواندوفسکی در بایرن مونیخ ناراضی است؟!

سید حسین علوی‌زاده
سید حسین علوی‌زاده

چرا احتمال خروج لواندوفسکی از بایرن مونیخ وجود دارد؟

روبرت لواندوفسکی که به تازگی تولد 29 سالگی خود را جشن گرفت، بار دیگر به انتقاد از مسئولان بایرن مونیخ پرداخت. مهاجم لهستانی بایرن مونیخ معتقد بود که اردوی آسیایی تیمش سودی برای تیم نداشته و مسئولان تیمش را مورد انتقاد قرار داد. اکنون نشریه اشپورت آینس با بررسی چند علت و ارتباط دادن نمایش های افت کرده لواندوفسکی با مصاحبه های گهگاه انتقادی او، دلایل نارضایتی او از بایرن مونیخ را نشان داده است.

 

اهداف ورزشی او در خطر است

روبرت لواندوفسکی می خواهد لیگ قهرمانان اروپا را فتح کند، می خواهد بهترین بازیکن جهان شود، اما این اهداف با وضعیتی که او از بایرن مونیخ می بیند کمی در تضاد است. از نگاه لواندوفسکی، پیش فصل ضعیف، دفاع متزلزل در بازی برابر لورکوزن و نقل و انتقالات کوچکتر به نسبت رقبای غول اروپایی، باعث افت بایرن مونیخ خواهد شد.

@33185@

 

ِآینده شخصی او مبهم است

لواندوفسکی می خواهد از نظر تعداد گل با لیونل مسی و کریستیانو رونالدو رقابت کند. او فصل گذشته در 47 بازی 43 گل به ثمر رساند اما آمار مسی و رونالدو کمی فراتر از این تعداد است؛ مسی 54 گل در 52 بازی و رونالدو 42 گل در 46 بازی به ثمر رسانده اند تا از نظر فیفا رتبه ای بالاتر داشته باشند. لواندوفسکی در سال 2015 چهارمین بازیکن جهان بود و در سال گذشته شانزدهم شده بود؛ اعدادی که برای جاه طلبی های لواندوفسکی کافی نخواهد بود.

 

استرس شدید

چهار هفته پیش، مسئولان بایرن مونیخ تصمیم گرفتند برای مهاجم گلزن خود هیچ گزینه جانشینی به خدمت نگیرند؛ اقدامی که با انتقادهای فراوانی از سوی مطبوعات همراه شد. رومنیگه می گوید:

ما با سرمربی تصمیم گرفتیم که مهاجم دیگری جذب نکنیم. روبرت 90 تا 95 درصد بازی های سال را بازی می کند.

همین رفتار مسئولان بایرن مونیخ می تواند فشار ذهنی مهاجم لهستانی را افزایش داده و او را برای ناراحتی های بعدی مستعد کند. ضمن این ها، یک رقیب سطح بالا برای لواندوفسکی مدت ها است که وجود ندارد. او در 3 سال گذشته نزدیک به 150 بازی برای بایرن مونیخ انجام داده است!

@33186@

 

آخرین انتقال بزرگ؟!

لواندوفسکی 29 ساله به طور میانگین هر سه سال یکبار تیم خود را تغییر داده است. مهاجم لهستانی که تا سال 2021 با مونیخی ها قرارداد دارد، همواره زمزمه های پیوستن به رئال مادرید را پیرامون خود یدک می کشیده. علی رغم این که علاقه تیم های انگلیسی و رئال مادرید به او مدتها است که ساکت شده، رفتارهای عجیب از او همیشه ممکن است؛ رفتار او در سال آخر حضور در بروسیا دورتموند را به یاد بیاورید. احتمال ترک باشگاه از سوی لواندوفسکی همیشه وجود دارد و با توجه به سن و سال مهاجم لهستانی، او قطعا حداکثر یک انتقال دیگر در کارنامه ورزشی خود خواهد داشت.

به قلم ماتیاس اشترایبر برای وبسایت اشپورت آینس



کامنت‌ها