Fussball90 LogoFussball90 Logo
Note

آنالیز بازی لیورپول و هوفنهایم؛ تقابلی از جنس شجاعت و تجربه

سید حسین علوی‌زاده
سید حسین علوی‌زاده

هوفنهایم در دیداری نزدیک بازی رفت مرحله پلی آف لیگ قهرمانان اروپا را به لیورپول واگذار کرد.

شاگردان ناگلزمن در خانه به همان صلابت و جسارتی ‌بودند که فصل قبل از آنها دیده بودیم؛ آنها فارغ از نام لیورپول و بدون ترس بازی را شروع کردند.

فلسفه ناگلزمن ضدحمله، دوندگی بالا، گرفتن فضاهای مورد نیاز حریف و اعمال فوتبال و فلسفه خود بود. آنها توانستند با آرایش ۳-۴-۲-۱ که وقتی به نیمه حریف می رسید به ۲-۱-۱-۱-۵ عرضی تعییر حالت می داد برتری عددی را کاملا از آن خود کنند.

ناگلزمن می دانست که موتور حرکت و خلاقیت وینگرهای لیورپول فیرمینو است پس مدافع مرکزی و هافبک تخریبی خود را کاملا به او نزدیک کرد تا مانه و صلاح برای تحرک و شاداب بودن به فولبک ها و هافبک های مرکزی متوصل شوند.

@33133@

کلوپ می دانست که آنها دوست دارند توپ در اختیار لیورپول باشد تا بتوانند فوتبال خود را پیاده کنند (یعنی ضدحمله و اجرای حملات سریع و طولی) و به همین دلیل نیمه ی اول کلوپ توپ را به آنها داد و دستور به عقب نشینی و پرس از نیمه داد آن هم در شرایطی که مدافعین باید بالا و به هافبک ها نزدیک می بودند تا فضاهای بازیسازی محدود باشد اما این کار آفت هایی نیز داشت؛ اگر ۴-۱-۴-۱ کلوپ در نیمه بسته و جمع می شد آنگاه وینگ بک های هوفنهایم کاملا آماده نفوذ به کناره ها بودند و اگر ۴-۱-۴-۱ کلوپ در نیمه باز می شد آنها پاسی طولی برای سه مهاجم جلویی و مرکزی آنها ارسال شده و آنها به عمق می زدند.

تئوری های ناگلزمن کاملا خطرناک و جسورانه اجرا می شد ولی گویا او ابزار و بازیکن های لازم و حرفه ای برای بهره بردن از آنها در اختیار نداشت. البته این تنها یک روی سکه است و نمی شود از عملکرد بسیار بد لورن در دفاع گذشت، او هم پنالتی داد و در صحنه گل افساید را پر کرد و در طول بازی کاملا گم بود و در هارمونی لیورپولی ها او فالش می زد.

@33134@

در مجموع بازی کاملا نزدیک و آلمانی بود و در آخر می توان گفت که هوفنهایم اشتیاق بیشتری برای برد داشت ولی کلوپ و لیورپولی ها صبر، تجربه و صدالبته شانس بیشتری داشتند. هوفنهایم در بازی برگشت در آنفلید کار بسیار سختی دارد؛ لیورپول در استادیوم خود اولا به سختی می بازد و دوما وقتی پای کارهای غیرممکن و پیروزی های مهم در میان باشد غلبه به آنها کار سخت تری هم خواهد بود.

برای درک بیشتر تاکتیک ها و چگونگی بازسازی و خلق موقعیت دو تیم می توانید ویدئوهای کانال تاکتیکال آنالیز در تلگرام را ببینید. (روی لینک کلیک یا آدرس آی دی را در تلگرام جستجو کنید)

TacticalAnalysis
تاکتیکال آنالیز تنها مرجع فنی و تاکتیکی ایران برای درک بیشتر محبوب ترین ورزش دنیاست.

آنالیزور: محمد نوپسند
کاری از گروه فنی تاکتیکال آنالیز



کامنت‌ها