Fussball90 LogoFussball90 Logo
Note

نقاط ضعف و قوت بایرن مونیخ در بازی دیروز برابر ناپولی؛ آنچلوتی باید روی بازیسازی تیمش کار کند

سید حسین علوی‌زاده
سید حسین علوی‌زاده

بررسی مختصر نحوه بازی بایرن مونیخ برابر ناپولی.

 سه شنبه شب در يك ديدار به دور از انتظار بايرن مونيخ مغلوب انديشه هاي يورگن كلوپ شد و از رسيدن به فينال آئودي كاپ باز ماند. باواریایی ها ديشب در يك ديدار كسل كننده و با بی انگيزگی با لشگري از مصدومان به مصاف تيم ناپولی ايتاليا رفتند تا شايد با پیروزی در اين بازي دل هواداران را به دست آورند و خاطرات تلخ بازي های پيش فصل خود را از خاطر آنها پاک کنند.

*
نقاط ضعف بایرن مونیخ
*

١- خط دفاعی بايرن مونيخ به دور از هماهنگي و صلابت گذشته ظاهر شد و در بسياری از صحنه های بازی جا ماند و در نبردهای یک در مقابل یک با مهاجمان حريف بسيار ضعيف و ناتوان عمل كرد. آنها در توپ هاي ارسالی از جناحين به قدری ضعيف عمل كردند كه گل دوم ناپولی به راحتي به ثمر رسيد و بازيكن ناپولی بدون هيچ مزاحمتی در نزديکی نقطه پنالتی گل دوم را به ثمر رساند

٢-دروازه بان پر اشتباه آنها فروشتل كه جانشين نوئر مصدوم شده بود يكی از نقاط ضعف تيم بايرن مونيخ بود و به قدری ضعيف عمل می كرد كه خط دفاعی به او اعتماد لازم براي پاس دادن و بازیسازی از عقب را نمی کرد و بارها در دفع توپ و مهار آن دچار مشكل شد. (برای مثال در صحنه گل اول مقصر كامل فروشتل بود كه با دفع ناقص توپ باعث به ثمر رسيدن گل اول ناپولی شد.)

@31019@

٣-ضعف در بازيسازي

تيم بايرن مونيخ به دور از فلسفه بازی خود و فلسفه آنچلوتی روز گذشته با ارسال های بلند و بی هدف از دفاع قصد داشت بازيكنان خط حمله خود را صاحب توپ و برای آنها خلق موقعیت كند كه با وجود تركيب ١-٥-٤ تيم ناپولي در دفاع (و ۴-۳-۳ در حمله) و قطع اكثر توپ های ارسالی بايرن مونيخ بی نتیجه ماند. شاید ارسال توپ های بلند با هدف زدن گل از روی ضربات سر و استفاده کردن از توپ های سوم بوده باشد ولی نمی توان از ضعف بازیسازی آنها چشم پوشی کرد.

*
نقاط قوت تيم بايرن مونيخ
*

١- پرس شديدی که تيم بايرن مونيخ در زمانی كه توپ را از دست می داد - که از نوك پيكان خط حمله آغاز می شد - را مي توان يكی از نقاط قوت تيم بايرن مونیخ دانست. آنها در زمانی كه توپ در دفاع ناپولي آماده بازي سازی می شد با ٤ الی ٥ بازيكن خود به سمت بازیکن صاحب توپ يورش برده و در بسياری از صحنه ها توپ را از حريف پس می گرفتند.

٢- وينگر های فعال: در بازی ديشب ميتوان نمره قبولی را فقط به دو وينگر چپ و راست این تيم داد كه بسيار با سرعت بالا و ضمنا هماهنگی خوب با هافبك هاي مرکزی در دور زدن حريف و آماده ارسال های خطرناك می شدند. آنها به خوبي نقشه کارلتو در ارسال توپ به پشت مدافعين ناپولي كه به وينگر ها ختم می شد را اجرا کرده و مدافعین ناپولی از قطع آن عاجز بودند.

٣- آرتورو ويدال: اين بازيكن شيليايي در پست های مختلفی ايفای نقش می كرد و مانند يك بازيكن آزاد در زمين عمل می كرد. ويدال در قطع توپ بسيار عالی عمل می كرد و هافبک های خلاق و بازيساز ناپولي را در مرکز ناكام گذاشت. ويدال ديروز هم هافبك دفاعي، هم وينگر چپ و هم هافبك هجومي بازی کرد. شاید آنچلوتی این فصل بتواند از او در پست های مختلفی بازی بگیرد.

@31020@

به قلم امید قهوه برای گروه فنی تاکتیکال آنالیز

در تلگرام دنبال کنید:

@TacticalAnalysis



کامنت‌ها