Fussball90 LogoFussball90 Logo
Note

ستون دفاعی آینده تیم ملی اسپانیا؛ تازه وارد کلن را بهتر بشناسیم!

سید حسین علوی‌زاده
سید حسین علوی‌زاده

خورخه مره خریدی زیرکانه از سوی باشگاه کلن محسوب می شود.

 

خورخه مره در یک نگاه

----------------

اسپانیایی، قد ۱۸۲، مدافع میانی، راست پا، قرارداد تا ۲۰۲۲، ارزش در ترانسفر مارکت ۶ میلیون یورو

بیوگرافی و قابلیت ها

--------------

خورخه مره پرز در ۱۷ آپریل ۱۹۹۷ در شهر اویدو اسپانیا به دنیا آمد. پس از شروع کار آکادمی در رئال اویدو، در سال ۲۰۱۰ به آکادمی اسپورتینگ خیخون پیوست و در سن ۱۶ سالگی برای تیم دوم اسپورتینگ خیخون به میدان رفت و در ۲۴ جولای ۲۰۱۴ قراردادی حرفه ای با بند آزادسازی ۲۵ میلیون یورو با باشگاه خیخون منعقد کرد. در ۱۱ آپریل ۲۰۱۵ اولین بازی خود را برای تیم اصلی خیخون در مقابل رئال ساراگوسا انجام داد. مره در مجموع ۶۱ بازی برای خیخون به میدان رفت. او از سن پانزده سالگی تا کنون در تمامی رده های سنی برای اسپانیا بازی کرده است.

خورخه مره یک مدافع میانی مناسب برای سبک 1-3-2-4 است، سبک بازی او بیشتر یک مدافع متوقف کننده است. او متهورانه تکل می زند، در موقعیت مناسب برای تکل و قطع توپ و سد توپ قرار می گیرد. همچنین از لحاظ آماری سال به سال در جایگیری و تمرکز بهتر شده است. او در حد معقولی توانایی حرکت با توپ و پخش توپ را دارد اما کمتر از این ویژگی استفاده می کند و بیشتر تمرکز خود را به جایگیری در یک سوم دفاعی قرار می دهد.

@31016@

از ویژگی های مثبت بازی خورخه مره تکل های با دقت اوست، او در فصل ۱۷-۲۰۱۶ میانگین ۰.۶ خطا در هر بازی را داشت. او در قطع توپ (میانگبن ۲.۱) و سد توپ (میانگین ۰.۷) خیلی خوب عمل میکند. از دیگر ویژگی های مثبت او پیشرفت مشهود در تمامی آمارهای دفاعی از جمله یارگیری، جایگیری دفاعی و نبردهای یک به یک می باشد که نشان می دهد این بازیکن در مسیر درستی قرار دارد.

خورخه مره مدافع مرکزی کوتاه قامتی است که آمار پایین پیروزی در نبردهای هوایی او گواه این ماجراست، او این ضعف را معمولا با قرار گرفتن در موقعیت مناسبتر پوشش می دهد اما حضور زوج دفاعی پوششی در کنارش ضروری است. خورخه آمار پاس صحیح ۸۲.۴ درصدی دارد که به نسبت سایر مدافعان میانی پابه توپ بسیار پایین است. البته حضور در تیم ضعیف اسپورتینگ خیخون در این آمار تأثیر داشته است. اما با توجه به سبک بازی دفاعی او بهبود این آمار ناگزیر است.

@31017@

در ابتدای فصل نقل و انتقالات تابستانی ۲۰۱۷، خورخه مره با قراردادی ۵ ساله به ارزش ۷ میلیون یورو به باشگاه اف سی کلن پیوست. خورخه این فرصت را دارد تا با درخشش در بوندسلیگا خود را بیشتر مطرح کند، البته دعوت به اردوی تیم ملی اسپانیا در این بازه زمانی خیلی برای او متصور نیست.

به قلم مهدی رامین برای گروه فنی تاکتیکال آنالیز

در تلگرام دنبال کنید:

@TacticalAnalysis



کامنت‌ها