Fussball90 LogoFussball90 Logo
Note

بررسی بازی ها و نتایج گروه B یورو 2017 بانوان؛ کار سخت ژرمن ها برای تکرار قهرمانی

سید حسین علوی‌زاده
سید حسین علوی‌زاده

بررسی مختصر نمایش بانوان ژرمن در رقابت های اروپا.

گروه دوم رقابت های یورو ۲۰۱۷ با حضور آلمان مدافع عنوان قهرمانی، سوئد، ایتالیا و روسیه لقب گروه مرگ را از آن خود کرد. پس از تساوی در بازی اول گروه میان آلمان و سوئد، آلمان دوباره به نوار برد سابق بازگشت و به عنوان تیم اول از گروه صعود کرد. سوئد علیرغم باخت در بازی پایانی، به لطف برد آلمان توانست به عنوان تیم دوم از گروه مرگ جان سالم به در ببرد. بدین ترتیب جام برای روسیه و ایتالیا به پایان رسید. روز شنبه آلمان به مصاف دانمارک می رود و سوئد می بایست آماده رویارویی با هلند قدرتمند شود.

آلمان: مدافع عنوان قهرمانی که در مرحله گروهی با هشت پیروزی پیاپی و بدون گل خورده وارد بازی ها شده بود در گام اول در مقابل سوئد به تساوی دست یافت تا از لحاظ آماری نتیجه ۴ سال پیش خود را تکرار کند. در دیدار دوم آلمان به لطف اخراج بازیکن ایتالیا توانست به برتری دست یابد اما پس از مدتها گل خورد. با اینحال به لطف نمایش خوب در دیدار پایانی، ژرمن ها توانستند به عنوان تیم نخست از گروه صعود کنند.

استفی جونز که در ترکیب خود از ستارگانی چون جنیفر ماروشان، زارا دبریتز، لیونی مایر، آنیا میتاگ و همچینین سارا دورسون خواجه بازیکن ایرانی الاصل بهره می برد، برای کسب هفتمین قهرمانی پیاپی آلمان کار بسیار دشواری پیشِ رو دارد و تیمش باید بازی های بهتری به نسبت مرحله گروهی ارائه کند.

@31013@

سوئد: شاگردان پیا سوندهاگ پس از کسب تساوی مقابل آلمان مدعی، پیروزی امیدوارکننده ای مقابل روسیه به دست آوردند. سوئد در صورت پیروزی مقابل ایتالیا این فرصت را داشت تا به عنوان صدرنشین از گروه بالا برود. اما در بازی پایانی، ایتالیا با عملکردی دیدنی آنها را شکست داد. علیرغم این باخت سوئد به عنوان تیم دوم از گروه صعود کرد. لوتا شلین و استینا بلکستنیوس در دو بازی آخر به صورت پیاپی برای سوئد گل زنی کردند تا در کنار وینگر منچستر سیتی کاسووارا اصلانی، امیدهای اصلی سوئد در بازی سخت روز شنبه مقابل هلندِ میزبان باشند.

@31014@

روسیه: کسب سه امتیاز در دیدار ابتدایی مقابل ایتالیا که اولین پیروزی روس ها در سیزده بازی اروپایی تاریخشان بود، النا فومینا سرمربی را بسیار به صعود امیدوار کرد. آنها تا بازی آخر سرنوشت خود را در دست داشتند. با اینحال دو شکست پیاپی دو بر صفر مقابل سوئد و آلمان آنها را روانه خانه کرد تا این تیم با سه امتیاز، دو گل زده و پنج گل خورده جام را ترک کند. حضور در این جام تجربه خوبی برای بازیکنان جویای نام روسی که همگی در لیگ داخلی کشورشان بازی می کنند، فراهم کرد تا در آینده بتوانند پیشرفت کنند.

ایتالیا: فوتبال هجومی و دیدنی آتزوری نکته قابل توجه بازی های گروه مرگ بود. شاگردان آنتونیو کابرینی اگر در زدن ضربات آخر دقت عمل بیشتری به خرج می دادند و در دفاع منسجم تر عمل می کردند، از رقابتها کنار نمی رفتند. پنج گل زده و شش گل خورده حاصل تلاش ایتالیا در دیدارهایی تماشایی بود. دنیلا ساباتینو، ایلاریو مائورو، کریستیانا جیرلی و باربارا بونانسا با گل ها و پاس گل های خود در این رقابت ها درخشیدند. در پایان این رقابتها، ملانیا گابیادینی کاپیتان ۳۳ ساله آتزوری از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

@31015@


به قلم مهدی رامین برای گروه فنی تاکتیکال آنالیز

در تلگرام دنبال کنید:

@TacticalAnalysis



کامنت‌ها