Fussball90 LogoFussball90 Logo
Note

ديوار فراموش شده بايرن؛ هانس جورج شوارزنبک

آرمين عباباف

روايتي كوتاه از مدافع فراموش شده باواريايي ها

تمام عمرش زیر سایه ی نبوغ بکن بائر بود، مدافعی با چهره ای خشن، بینی شکسته، عضلاتی تنومند و دوندگی عجیب؛ هانس جورج شوارزنبک، ملقب به دیوار.


یکی از دلایل اصلی درخشش بکن بائر در بایرن همین بازیکن بود، شاید در طول تاریخ فوتبال هیچ دو بازیکنی مانند او و بکن بائر در کنار هم اما دور از هم نبوده اند! شوارزنبک به تنهایی دو مدافع بود، آن هم به جای چه کسی، بکن بائر.

@30953@
تمام پیش روی ها و حملات بایرن که از بکن بائر اغاز میشد درصورتی درست پیش میرفت که شوارزنبک مي توانست جای بکن بائر را پر کند. او تقریبا تمام دوران بازی خود را در بایرن گذراند و تبدیل به اسطوره ای شد که شاید کم لطفی هایی در حقش صورت گرفت.
سبک بازی شوارزنبک بسیار کلاسیک بود. دوندگی بسیار بالا تکل های خشن و استفاده از قدرت جسمی. اما شاید همه ترین گل او شوت مهار نشدنی و سرکشش از فاصله ی دور به اتلتیکو مادرید بود، گلی که در همان سال به عنوان یکی از 3 گل زیبای جام طبقه بندی شد.
سرعت بسیار عالی او باعث شده بود که عموما بایرن مونیخ در برابر ضدحمله ایمن باشد. شوارزنبک نیز مانند بعضی دیگر از ستارگان فوتبال پس از اتمام دوران بازیش بسیار از فوتبال دور شد.
بكن بائر، سال ١٩٧٨: بدون او (شوارزنبک) هرگز نمیتوانستم انچه امروز هستیم باشیم 

نويسنده: فردين رضايي

ويرايش: آرمين عباباف



کامنت‌ها