Fussball90 LogoFussball90 Logo
RB Leipzig

نبی کیتا؛ بازیکنی که روزی مرد سال آفریقا خواهد شد

امیر حسین جمالی

مقاله ای که به بررسی زندگی و عملکرد نبی کیتا ستاره لایپزیگ می پردازد

اگر واقعا سخت تلاش و کار کنید، هر چیزی ممکن است. نبی کیتا، ستاره لایپزیگ گفت:

در یک فصل جذاب و حساس در بوندسلیگا و همچنین در سطح ملی برای گینه تلاش کردم و در آخر به مقام نایب قهرمانی رسیدیم.

فوتبال، جهانی بی نهایت از دست آورد ها است. رالف هازن هوتل و تیم جوانش در فصل ۲۰۱۶/۱۷ شگفتی آفریدند. آن ها با جوان هایی کم نام و نشان در مقابل تیم هایی پر از ستاره های با کیفیت خود را به اروپا رساندند و حالا باید فصل بعد با غول های اروپایی دست و پنجه نرم کنند. نبی کیتا یکی از ستاره های این تیم است که مورد توجه تیم های دیگر نیز قرار گرفته است. تعریف و تمجید بسیار زیاد است حداقل برای کیتا، که سفر خود را از خیابان های بندر کوناکری در غنا آغاز کرد و حال تبدیل به یکی از سفیران بوندسلیگا برای کسب عنوان مرد سال آفریقا با درخشش رویای خود در این فصل است.

نبی کیتا در فصل گذشته دوبار موفق به دریافت جایزه بهترین بازیکن تازه کار ماه بوندسلیگا شد. او یک هافبک میانی با دقت پاس بالا، دریبلینگ فوق العاده و از همه مهمتر یک قطع کننده و بازیکن خراب کن است، این را آمار قطع توپ او در طول فصل نشان میدهد. هواداران لایپزیگ نیز از ابتدا به او امیدوار بودند.

رقیبانش در طول مسابقات سعی دارند او را متوقف کنند اما انجام چنین کاری سخت است. او اغلب پاس های کشنده در طول بازی می دهد. او در این فصل هفت پاس گل داد و هشت گل نیز به ثمر رساند.

او اعتماد به نفس فوق العاده ای دارد که این را در طول فصل در بازی هایی همچون فرایبورگ و وردربرمن نشان داده است. او در مقابل فرایبورگ از وسط زمین شروع به دریبل زنی کرد و در نهایت یک گل فوق العاده به ثمر رساند یا اولین دبل او در مقابل وردر برمن. کیتا بازیکنی است که از فوتبال خیابانی در غنا به این مرحله رسیده است. در آنجا، جاده بهترین مدرسه فوتبال است، او توضیح داد:

من می گویم که همه بچه ها در آفریقا، یا حداقل در گینه، در خیابان بازی می کنند. [اتومبیل ها می آیند و می روند] اما شما فقط بین آنها بازی می کنید.

هنگامی که وقت آن رسیده بود که بازی خیابانی را ترک کند و با مادرش سر کار برود، برای کیتا دشوار بود که توجه خود را به کار جلب کند و به جای آن چیزهایی را که در دسترس بود و قابلیت ضربه زدن و بازی با آن را داشت، دنبال میکرد.

مادر من همیشه گفت که رفتن با من بسیار گران است چون چیزهای زیادی را شکسته ام. با این حال، من همیشه به دنبال آن بودم که با مادرم بروم.

او پارسال رکورد نقل و انتقالات لایپزیگ را با انتقالش از سالزبورگ، جایی که او برنده دو لیگ و بازیکن سال بوندسلیگا اتریش شده بود شکست، حال کیتا به دنبال شکستن رکورد نقل و انتقال در آلمان است. او گل دقیقه 89 تیمش را در اولین پیروزی فوق العاده تیم، در خانه در مقابل بورسیا دورتموند در هفته  دوم به ثمر رساند. فکر می کنم گل من خیلی برجسته بود، او گفت:

استادیوم منفجر شد و طرفداران دیوانه شدند؛ من با آن گل خیلی خوشحال شدم.

82 درصد پاس صحیح در هر بازی، 16 قطع توپ؛ و سرعت بالای او در کنار سیستم ضد حمله رالف هازن هوتل و یک تیم جوان باعث شده تا یک تیم و فصل فوق العاده داشته باشند. هازن هوتل نیز درباره او گفت:

جدا شدن یک بازیکن مانند کیتا به عنوان یک مربی قابل هضم نیست. او از نقش ستاره همه کاره خود، در میانه زمین، میانه میدان دفاعی  توضیح داد: او یک بازیکن فوق العاده است بنابراین باید در زمین وجود داشته باشد. اگر او کاملا آماده باشد و بتواند با سرعت و دقت عمل کند، کلاس بازی او فقط انسان را دیوانه میکند. او باعث می شود همه ی مربی ها او را برای دقایقی هم که شده در ترکیب خود بخواهند.

کیتا گفت: من سخت تلاش کردم تا راهی برای خروج از فقر در زندگی خود پیدا کنم. بعد از تمرینات، من مجبور بودم از مردم بخواهم غذا به من بدهند. من این کار را اصلا دوست نداشتم. اما اکنون من در جایگاهی هستم که می توانم به دیگران کمک کنم. من همیشه فکر میکنم که از کجا آمده ام و به کجا رسیدم. یک روز می خواهم فوتبالیست سال آفریقا باشم، هم برای گینه و لایپزیگ افتخار آفرینی کنم. من نمیتوانم بیش از این صبر کنم.

 

منبع: سایت بوندسلیگا



کامنت‌ها