Fussball90 LogoFussball90 Logo
Note

اوتو سیفلینگ،امپراطور توپ آلمان

آرمين عباباف

یادی از اوتو سیفلینگ با استعداد ترین مهاجم دهه 30 جهان فوتبال که در 27 سالگی در گذشت

متاسفانه بسیاری به دلایلی فوتبال قبل از 1950 و حتی 1960 را قبول ندارند، قضاوت و حرف های انها هرچه باشد دلیل نمیشود درمورد تاریخ عیجب دوران قبل از 1950 حرفی زده نشود.
آلمان یکی از کشورهای اروپا بود که بر خلاف ایتالیا و انگلیس سرمایه گذاری خاصی در فوتبال خود تا قبل از 1950 نداشت، با وجود اینکه باشگاه های زیادی در المان وجود داشت به نظر میرسد فوتبال چیز مهمی برای مردم این کشور نبود.
قضاوت درمورد تاریخی که نه فیلم و نه تصاویر زیادی از ان وجود دارد درست نیست اما حداقل میتوان از گفته های خبرگزاری و ... در ان زمان استفاده کرد.
تیم وایلدوف مایندم و بازیکنی که به نظر میرسد چیزی فراتر از دوران خود بود؛ اوتو سیفلینگ، دریبل های مهیب و سرعتی مهیب تر، قدرت بدنی وحشتناک و حرکاتی بسیار جلوتر از دوران 1930! در ان زمان پست های فوتبال بسیار خشک و مقرراتی بود اما او انقلابی در پست هافبک به پا کرد، حرکات پا به توپ و زیبا. با وجود اینکه پست او هافبک بود او گل های زیادی به ثمر رساند و تمایل زیادی به حرکات روبه جلو داشت. در کل با توجه به توصیفات گفته شده به نظر میرسد او سبکی شبیه به لادروپ و یا حتی ماتئوس داشته.
سیفلینگ در جام جهانی 1934 یکی از برترین بازیکنان جام بود و موفق شد گلی از فاصله ی 40 متری بزند.
اوتو سیفلینگ از همان دوران بازی خود همواره از سرفه های شدیدی رنج میبرد، متاسفانه نبودن نظام پزشکی مناسب در فوتبال باعث شد این بازیکن با استعداد المانی در سن 26 سالگی به علت عفونت ریه فوت کند.
در بازی تاریخی آلمان دانمارک در سال 1937 المان موفق شد تیم قدرتمند دانمارک را در یک بازی تاریخی 8-0 شکست دهد، در ان بازی سیفلینگ 2 گل زد و 3 پاس گل داد.
او از اولین نابغه های بزرگ فوتبال بود، گل میزد، موقعیت میساخت، دریبل میزد و زیبا بازی میکرد، او قطعا یکی از بنیانگذاران فوتبال مدرن بود، او امپراطور توپ المان بود....هلموت شون.



کامنت‌ها