Fussball90 LogoFussball90 Logo
RB Leipzig

رسمی؛ ژان آگوستین به لایپزیگ پیوست

امیر حسین جمالی

مهاجم 20 ساله پاریسی ها با قراردادی پنج ساله تا سال 2022 به لایپزیگ منتقل شد.

از چند روز پیش زمزمه های پیوستن آگوستین به لایپزیگ شنیده شد. او سال قبل پیشنهاد تمدید قرارداد پاریسی ها را رد کرد و نیم فصل را از سکو ها دنبال کرد. او همراه این تیم فرانسوی پنج جام کسب کرد. او از سال 2015 به تیم اول پاریسن ژرمن راه یافت. او متولد شهر پاریس است و در تمام رده های تیم ملی فرانسه بازی کرده که در 38 بازی 24 گل در کارنامه این ستاره جوان ثبت کرد. به گزارش وبسایت رسمی باشگاه لایپزیگ، رالف رانکینگ در باره او اینچنین بیان کرد:

ما در مدت زمان طولانی ژان را زیر نظر داشتیم ما اخیرا قهرمانی زیر 20 سال او همراه فرانسه را تماشا کردیم جایی که او یکی از بازیکنان برجسته بود. بعد از نمایش قوی او باشگاه های زیادی درصدد بودند تا با او قرارداد امضا کنند. به همین دلیل است که ما شادمان هستیم که این انتقال را نهایی کردیم. ژان یک بازیکن سریع و خطرناک و از لحاظ فنی بسیار قدرتمند است. کلید موفقیت ما این است که بچه ها قلب خود را روی نقطه ای متحد قرار می دهند و متحد بودن را به ارمغان می آورند به همین دلیل ژان با سبک ما بسیار سازگار است. 

ژان آگوستین هم بعد از عقد قرارداد در مصاحبه خود گفت:

من خیلی خوشحالم که پیراهن لایپزیگ را بر تن میکنم. لایپزیگ یک باشگاه بسیار جالب و پرطرفدار است. برای من به عنوان یک بازیکن جوان این امکان فراهم شده است تا به بهترین نحو ممکن پیشرفت کنم. من یک بازیکن تهاجمی انعطاف پذیر هستم. ترجیح میدهم در پست شماره 9 بازی کنم اما قابلیت بازی در پست وینگر را نیز دارم. برای بحث ترانسفر من بحث زیادی با رانکینگ و هازن هوتل داشتم. همچنین از نبی کیتا و اوپامیکانو نیز مشاوره گرفتم.

کارنامه او:

لیگ 1 فرانسه: 23 مسابقه | 2 گل | 607 دقیقه بازی

جام حذفی فرانسه: 3 بازی | 152 دقیقه بازی

لیگ قهرمانان اروپا: 2 بازی | 6 دقیقه بازی

لیگ قهرمانان جوانان اروپا: 20 بازی | 12 گل | 1475 دقیقه بازی

مسابقات ملی: 38 بازی | 24 گل (پایه ها)



کامنت‌ها