Fussball90 LogoFussball90 Logo
Germany

گرهارت در مصاحبه مفصل با دی اف بی: شکست انگلیس حس خوبی به ما داد؛ اسپانیا را با قدرت خود شگفت زده می کنیم

سید حسین علوی‌زاده
سید حسین علوی‌زاده

 یانیک گرهارت، بازیکن جوان ولفسبورگ که اکنون با تیم زیر ۲۱ ساله های آلمان در آستانه قهرمانی جام زیر ۲۱ ساله های اروپا قرار دارد در این مورد مصاحبه ای با وبسایت رسمی DFB داشته است که این مصاحبه را برای شما آماده کرده ایم.

 خبرنگار : آقای یانیک گرهارت، آن ۱۲۰ دقیقه مقابل انگلیس را از دیدگاه خودتان توصیف کنید.

در بیست دقیقه ابتدایی هیچ خطری ما را تهدید نمی کرد و بازی در اختیار ما بود. مستحق برتری ای که در اختیار داشتیم بودیم اما متاسفانه وقتی که من در یک لحظه بد، اشتباهی را مرتکب شدم گل تساوی را دریافت کردیم. سپس انگلیس ۲-۱ جلو افتاد اما با شروع نیمه دوم و تلاش زیادمان توانستیم با گل پلاته بازی را مساوی کنیم. بعد از گل تساوی نهایت تلاشمان را برای پیروزی در ۹۰ دقیقه و حتی ۱۲۰ دقیقه کردیم اما به نتیجه ای نرسیدیم. بازی بسیار هیجان انگیزی بود.

 خبرنگار : یک بازی هیجان انگیز و احساسی که سرانجام با خوشحالی به پایان رسید. نظر شما در این مورد چیست ؟

 بله، دقیقا، یک بازی احساسی که با خوشحالی به پایان رسید. با اینکه ما لیاقت پیروزی را داشتیم اما پنالتی که من نتوانستم گل کنم واقعا ناراحت کننده بود. میخواستم خودم را ثابت کنم و مسئولیت پذیری بیشتری داشته باشم، اما در آن شرایط نادیده گرفتن فشار واقعا کار سختی است. خوشبختانه هم تیمی هایم پنالتی هایشان را به گل تبدیل کردند و پولرسبک نیز دو پنالتی را سیو کرد. در زدن ضربات پنالتی همیشه چاشنی شانس نقشی را ایفا کرده است و خب البته اینکه توانستیم دوباره رسم و رسوم را به اجرا درآوربم و در ضربات پنالتی انگلیس را شکست دهیم حس خوبی داشت (با خنده).

 خبرنگار : تاکنون شما در تمام بازی های این جام بطور کامل حضور داشته اید. عملکرد خودتان را چگونه ارزیابی می کنید ؟

 اینکه مربی به شما ایمان داشته باشد واقعا حس خوبی دارد. اینکه بتوانم بصورت مداوم پس از یک فصل سخت همراه ولفسبورگ و رقابت برای بقا در لیگ که با موفقیت به پایان رسید، بازی کنم واقعا اتفاق خوبی است. بازیکنان جوان و مستعد زیادی در اینجا با یکدیگر بازی کرده اند. من فکر می کنم که در این بازی ها عملکرد خوبی داشته ام و لحظات خوبی را سپری کرده ام اما خب مطمئنا چه در حمله و چه در دفاع لحظاتی بوده است که من می توانستم عملکرد بهتری داشته باشم.

 خبرنگار : بیش از نه میلیون نفر دیدار نیمه نهایی را مشاهده کردند و بیش از پنج میلیون نفر تصاویر خوشحالی شما و هم تیم هایتان در رختکن را دیده اند. حس رضایت از رسیدن به فینال را چگونه توصیف می کنید ؟

به شکل ناباورانه ای به حمایت و عکس العمل مردم پس از راه یابی ما به فینال افتخار می کردیم. همه ما پیام های تبریک و تشکر زیادی در فضای مجازی دریافت کردیم. مطمئنا آرزوی هر بازیکن جوانی بازی برای تیم ملی کشورش و دریافت چنین حمایتی از مردمش می باشد. اینکه بازیکنان تیم بزرگسالان در جام کنفدراسیون ها نیز برای ما آرزوی موفقیت کردند واقعا فوق العاده است و البته ما نیز همین آرزو را برای آنها داریم. برای همه کاملا مشخص شده است که تیم های آلمان در تمام رده های سنی از یکدیگر حمایت بی نظیری دارند.

 خبرنگار : یک رقیب سرسخت مانند اسپانیا در فینال منتظر شما می باشد. نظرتان در این مورد چیست ؟

بله ما از این موضوع آگاه هستیم. اسپانیا تمام بازی هایش در این رقابت را برده است و شاید بتوان گفت آنها تاکنون بهترین تیم این رقابت ها بوده اند. آنها بازیکنانی دارند که استعداد خود را در لالیگا و یا لیگ قهرمانان اروپا ثابت کرده اند و می توانند با یک حرکت نتیجه بازی را تغییر دهند. حتی اگر بازی سختی در انتظار ما باشد، ما به فینال راه پیدا کرده ایم و مطمئنا تمام تلاشمان را برای پیروزی خواهیم کرد. این دیدار یک چالش واقعا هیجان انگیز خواهد بود.

 خبرنگار : برنامه تان برای بازی فینال مقابل اسپانیا چیست ؟

ما هر روز و هر شب تمام بازی های آنها را آنالیز کرده ایم و اکنون منتظر ملاقات با حریفمان هستیم. ما باید اسپانیایی ها را با قدرت و اتحادمان سوپرایز کنیم و با شجاعت با آنها روبرو شویم. باید در دفاع بسیار جنگنده تر باشیم و تا بیشترین حد ممکن پاس های آنها را قطع کنیم در غیر این صورت به نتیجه ای نخواهیم رسید. تنها با تحمیل فشار و پرسینگ بالاست که می توانیم شانسی برای پیروزی داشته باشیم. اگرچه این جمله بسیار کلیشه ای می باشد اما مطمئنا هر چیزی ممکن است.

 گردآورنده: علیرضا اسلامی

🆔 @persianwolfsburg



کامنت‌ها