Fussball90 LogoFussball90 Logo
Note

تحلیل فصل؛ بررسی عملکرد فصل گذشته هوفنهایم

آرمين عباباف

هوفنهایم موفق شد تحت هدایت جولیان ناگلزمن سهمیه پلی آف لیگ قهرمانان را کسب کند.

از رتبه پانزدهم در سال 2016 تا کسب سهمیه لیگ قهرمانان در پایان فصل 206/17. پیشرفت هوفنهایم تحت مربی گری جولیان ناگلزمن 29 ساله فوق العاده بوده است.

اکنون نگاهی  اجمالی به عملکرد فوق العاده هوفنهایم در فصل 2016/17 خواهیم داشت.

نقل و انتقالات تیم

پس از فرار بی نظیر از سقوط  در پایان فصل گذشته، باشگاه هوفنهایم پنجره نقل و انتقالات شلوغی را در تابستان به خود دید. بنجامین هوبنر، سندرو واگنر،کوین فوگت و کریم دمیربای که همگی بیش از 25 بازی در این فصل انجام دادند به تیم پیوستند و کراماریچ هم قرارداد قرضی خود در دائمی کرد. هر یک از خرید های جدید هوفنهایم نقش قابل توجهی در موفقیت این فصل هوفنهایم داشتند. دمیربای 6 گل و 6 پاس گل و کراماریچ 15 گل و 8 پاس گل در فصل گذشته ثبت کردند و به خوبی جای خروجی های تیم مثل کوین فولاند که به لورکوزن رفت را پر کردند. هوبنر و فوگت نیز دو ضلع از مثلث خط دفاع تیم را تشکیل دادند.

@30863@

نتایج مهم فصل

درخشان ترین نتیجه فصل هوفنهایم قطعا پیروزی 1-0 مقابل بایرن در هفته 27ام است. آنها پس از 18 بازی برای اولین بار موفق به شکست دادن قهرمان بوندسلیگا شدند. پیروزی 3 گله و 4 گله مقابل لورکوزن و کلن و پیروزی 5-3 مقابل گلادباخ و برمن از دیگر نتایج درخشان هوفنهایم در این فصل بود. داستان هوفنهایم در جام حذفی اما کوتاه بود و آنها در مرحله دوم به فرایبورگ باختند. جالب است بدانید هوفنهایم آخرین تیم میان چهار لیگ معتبر اروپایی بود که در لیگ شکست را تجربه کرد.

@30865@

ستاره تیم

انتخاب تک ستاره هوفنهایم کاری غیرممکن است. سندرو واگنر در شانزده ازی اول خود ده گل زد. گل ها و پاس گل های دمیربای نیز یوآخیم لوو را متقاعد کرد تا وی را برای اولین بار به رده بزرگسالان آلمان برای شرکت در جام کنفدراسیون ها دعوت کند. نیکلاس زوله و سباستین رودی نیز با عملکرد درخشان خود بایرن مونیخ حاکم بلامنازع فوتبال آلمان را متقاعد کردند تا آنان را در تابستان خریداری کنند. انتخاب ما اما آندره کراماریچ است . او با عملکرد درخشان خود در طول فصل و به خصوص مقاطع پایانی ( وی به تنهایی 12 گل در سال 2017 به مر رساند.) کمک شایانی به هوفنهایم برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان کرد.

@30868@

راز موفقیت؛ نوآوری تاکتیکی

نگاهی به جدول نهایی لیگ و مشاهده هوفنهایم در دور پلی آف لیگ قهرمانان اروپا می تواند بسیار تاثیر گذار باشد ولی کیفیت حقیقی تیم در این فصل، درون زمین مشخص خواهد شد.

شکل و سبک بازی هوفنهایم که توسط یکی از تاکتیک های پرخاشگر در اروپا شناخته شده است، برنامه بسیاری از رقبا را در طول فصل گذشته مختل کرد. خط  دفاعی این این همواره از حالت سه دفاعه به حالت چهار دفاعه تغییر می کرد.( با جلو کشیدن کوین فوگت به عنوان جلوزن(sweeper) کمک به بازی سازی تیم به وسیله ارسال پاس های عمقی). در کنار آن استفاده مدافعان کناری از عرض زمین به منظور باز کردن دفاع های عمقی و پوششی و استفاده عناصر هجومی مثل واگنر، کراماریچ و دمیربای از پاس های کوتاه و تک ضرب به منظور ایجاد اورلود(overload) هوفنهایم را به یکی از خطرناک ترین تیم های بوندسلیگا بدل ساخت. 

دیگر تاکتیک موثر هوفنهایم ضدحملات بود. آنها یکی از موفقیت ترین تیم از لحاظ به ثمر رساندن گل روی ضد حملات بودند. با این وجود ناگلزمن هرگز بر ضدحملات تکیه نداشت و از لحاظ مالکیت توپ از پس از بایرن و دورتموند در رده دوم قرار گرفت. در کنار این دو تاکتیک، عامل موثر دیگر پرس سنگین بازیکنان هوفنهایم بود که لازمه اش بازیکنانی خستگی ناپذیر و جنگنده بود و جوانان ناگلزمن به خوبی از عهده آن بر آمدند.

هوفنهایم 2016/17 قطعا یکی از جذاب ترین تیم های چند فصل اخیر بوندسلیگا را به هواداران نشان داد.

@30867@ 

 



کامنت‌ها