Fussball90 LogoFussball90 Logo
Note

اولین حضورهای تیم های آلمانی در باشگاه های اروپا

محمدرضا سریزدی

در این مقاله قصد داریم به نتایج تیم های آلمانی در سه دوره اول جام باشگاه های اروپا بپردازیم.

جام باشگاه های اروپا از فصل 1956 1955 استارت خورد و تیمی گمنام به نام روت وایس اسن اولین نماینده آلمان غربی در این رقابت ها بود.

روت وایس اسن که در سال 1907 تاسیس شده هم اکنون در لیگ منقطه ای غرب آلمان فوتبال بازی میکند.

@30840@

آن ها در دور اول اروپا به هیبرنیان اسکاتلند برخورد کردند و بازی رفت که در آلمان با حضور 5 هزار تماشاگر برگزار میشد با نتیجه 4 بر صفر به سود میهمان خاتمه پیدا کرد وآلمان ها بدجور قافیه را به حریف خود باختند.

هر چند این تیم آلمانی در بازی برگشت نتیجه ای آبرومندانه گرفت و با تک گل abromeit بازیکن آن روزهای این تیم به تساوی یک یک رسید اما با احتساب نتیجه بازی رفت در همان دور اول حذف شد و پرونده مسابقات جام باشگاه ها برای آلمان بسته شد.

فصل بعدی جام باشگاه های اروپا یعنی فصل 1957 1956 نماینده ی آلمان تیمی بسیار سرشناس بود.

تیم بوروسیا دورتموند که در فصل قبل به مقام قهرمانی لیگ کشوری آن زمان دست پیدا کرده بود اکنون به عنوان نماینده ی ژرمن ها در این تورنمنت حضور پیدا کرد.

زردهای وستفالن در دور اول به حریفی گمنام از کشور لوکزامبورگ با نام اسپورا برخورد کردند.

بازی رفت در آلمان با نتیجه ی 4 بر 3 به سود دورتموند به پایان رسید:

ابتدا تیم میهمان یک بر صفر پیش افتاد اما دورتموند با گل bracht بازی رو به تساوی کشاند.

سپس باز هم اسپورا گل زد و بازی دو یک شد اما دورتموند با گل های Niepieklo یک بار و Preißler دوبار موفق شد 4 بر دو جلو بیفتد و در دقایق پایانی هم تیم میهمان یک گل خورده رو جبران کرد اما در پایان 4 بر سه بازی به پایان رسید. بازی که 20 هزار نفر از نزدیک دیدن کردند.

بازی برگشت با حضور 7هزار تماشاگر با نتیجه ای دو بر یک به سود اسپورا به پایان رسید و چنان که مشخص است با قانون گل زده در خانه حریف اسپورا باید به دور بعد صعود میکرد اما باتوجه به قوانین آن زمان کار به بازی سوم کشیده شد.

در بازی سوم که بازهم به میزبانی دورتموند انجام شد زردها در اولین دوره حضور خود در اروپا یکی از پرگل ترین نتایج تاریخ خود در اروپا را رقم زدند و با 7 گل تیم لوکزامبورگی را درهم شکستند.

Preißler دوبار simmer و petters هر کدام یکبار و kelbassa که هتریک کرد زننده 7 گل دورتموند بودند.

دور بعدی دورتموند به تیم مطرح منچستریونایتد برخورد کرد.

در بازی رفت در انگلستان بازی در حالی که سه هیچ به سود منچستر پیش میرفت در دقایق 68 و 75 دورتموند دو گل زد و بازی سه دو به پایان رسید نتیجه ای که دورتموند رو امیدوار به جبران در بازی برگشت میکرد اما اینگونه نشد و بازی برگشت در آلمان که بالغ بر 44هزار نفر از نزدیک دیدن میکردند با نتیجه بدون گل به پایان رسید و پرونده دورتموند هم در این جام بسته شد.

البته زردها در آن فصل لیگ کشوری هم موفق به قهرمان شدند و از عنوان خود دفاع کردند.

@30842@

و نهایتا دور سوم جام باشگاه های اروپا یعنی فصل 1958 1957 باز هم دروتموند نماینده ی آلمان غربی بود.

آن ها در دور اول به استوبخارست رومانی برخورد کردند که در بازی رفت در آلمان 4 با حضور 42 هزار تماشاگر دو موفق به پیروزی شدند.

گل های دورتموند را peters سه بار و niepiklo یکبار به ثمر رساندند.

در شرایطی که دورتموند در بازی برگشت یک بر صفر از حریف خود جلو بود اما در پایان سه بر یک شکست خورد تا بازهم بازی سوم سرنوشت تیم برتر رو مشخص کند.

بازی سوم این بار در بولونیا ایتالیا با حضور 8 هزار تماشاگر انجام شد و بازی سه یک به سود دورتموند خاتمه پیدا کرد.

دورتموند همانند دور قبلی به دور بعدی رفت اما دور بعد به قرعه ای سخت برخورد کرد.

آث میلان حریف دورتموند بود که در بازی رفت در آلمان تا دقیقه 90 یک بر صفر از میزبان خود جلو بودند و در نهایت با گل به خودی به تساوی یک یک رسیدند.

در بازی برگشت دورتموند در ایتالیا چندان خوب ظاهر نشد و با حضور 25 هزارتماشاگر با قبول شکست 4 بر یک از میلان از دور رقابت ها کنار رفت.

در فینال لیگ کشوری آن فصل هم شالکه با پیروزی سه بر صفر مقابل هامبورگ موفق به قهرمانی در این رقابت هاشد.

تصویر زیر هم مربوط به تیم شالکه در حدود همین سال ها میباشد:

@30841@



کامنت‌ها