Fussball90 LogoFussball90 Logo
Note

اختصاصی فوسبال؛ به امید دیدار کاپیتان؛ بدرود آخرین بازمانده نسل قهرمان وولفسبورگ

سید حسین علوی‌زاده
سید حسین علوی‌زاده

پس از تقریبا ده سال همراهی گرگ ها، اکنون دیگو بنالیو به موناکو خواهد رفت. به همین بهانه نگاهی به عملکرد و موفقیت های او در ولفسبورگ خواهیم انداخت.

دیگو با عملکرد درخشانی که داشت، توانست در سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۳ به عنوان ''بهترین بازیکن سال سوئیس'' انتخاب شود. وی توانست در ۶۱ دیدار از بازی های رسمی ای که برای تیم ملی سوئیس در رقابت های مختلف (سه بار حضور در جام جهانی، یک بار حضور در جام رقابت های اروپا و یک بار حضور در المپیک لندن) به میدان رفته پیروز شود اما تاکنون جامی با تیم ملی کشورش کسب نکرده است.

این دوازه بان ۳۳ ساله یکی از اسطوره ها، قدیمی ها، رکورداران و رهبر ولفسبورگ محسوب می شود. وی با ۳۲۱ بازی (۲۵۹ بازی در بوندسلیگا، ۲۷ بازی در جام حذفی و ۳۵ بازی در رقابت های اروپایی) از این حیث در ولفسبورگ رکورددار محسوب می شود. باوجود اینکه دیگو در اکثر بازی های فصل ناموفق گذشته تیمش نیمکت نشین بود اما به عنوان یک بازیکن باتجربه و رهبر هیچ مصاحبه ای در این مورد نکرد و چیزی جز تلاش بیشتر در تمرینات و تقویت روحیه تیم را از او ندیدیم.

دیگو در سال ۲۰۰۹ توانست در یکی از بهترین سال های ولفسبورگ، با این تیم قهرمان بوندسلیگا شود و همچنین در سال ۲۰۱۵ توانست جام حذفی و سوپرکاپ آلمان را نیز بالای سر ببرد تا یک رکورد دیگر را به نام خود ثبت کند و تنها بازیکن ولفسبورگ باشد که توانسته تمام جام های ممکن در سطح اول آلمان را کسب کند و اکنون او باید با این باشگاه خداحافظی کند و راهی فرانسه شود.

اولاف ریبه، مدیر ورزشی ولفسبورگ در مورد جدایی بنالیو گفت :

ما به عنوان یک باشگاه می خواهیم از دیگو بنالیو تشکر کنیم. او همیشه به عنوان یک رهبر توانسته است چه در داخل و چه در خارج زمین به پیشرفت تیم و بازیکنان کمک شایانی کند. با تجربه ای که بنالیو دارد و احترامی که ما برای او قائل هستیم، دیگو توانست خودش انتخاب کند که آیا باید در این تیم بماند یا باید برای یک چالش جدید از باشگاه جدا شود دیگو واقعا یک بازیکن فوق حرفه ای است و اکنون ما از اینکه او می تواند در بالاترین سطح لیگ فرانسه و لیگ قهرمانان اروپا به میدان برود بسیار خوشحال هستیم. چیزی که بیشتر از همه باعث خوشحالی باشگاه شده است این است که ما با یکدیگر توافق کردیم که دیگو همچنان ارتباطش را با باشگاه حفظ کند و پس از پایان دوران بازیگری اش به ولفسبورگ بازگردد و سمتی در کادر فنی این تیم داشته باشد.

@30828@

 دیگو بنالیو، که پس از تقریبا ده سال و ۳۲۱ بازی در جمع گرگ ها اکنون با قراردادی سه ساله به ارزش تقریبی دو میلیون یورو به موناکو پیوسته است در متنی احساسات خود را بیان کرد و در این باره گفت:

نوشتن این کلمات برای من واقعا سخت است چراکه این کلمات به معنی خداحافظی و جدایی من از ولفسبورگ پس از ده سال می باشد. مطمئنا به هیچ وجه این تصمیم آسانی نبود اما در چند ماه اخیر احساس کرده بودم که باید به دنبال یک چالش جدید باشم. در این لحظه حتی پیدا کردن کلمات مناسب برای بیان احساساتم و بیان قدردانی ام از این شهر، این هواداران فوق العاده و این باشگاه و تمام موفقیت هایی که با یکدیگر کسب کرده ایم نیز برای من بسیار سخت است. از اولین روز حضورم در ولفسبورگ همه شما به من و خانواده ام این حس را تلقین کردید که در خانه حضور داریم و البته ما هنوز هم همچنین حسی داریم.

بنالیو اضافه می کند:

افتخار می کنم که توانستم در ۳۲۱ بازی لباس ولفسبورگ را به تن کنم. ما با یکدیگر موفقیت ها و سختی های زیادی را تجربه کردیم اما همیشه در کنار هم باقی ماندیم. این اتحاد بی نظیر است که باعث خاص بودن و کیفیت بالای مردم این شهر و این باشگاه می شود. تک تک لحظاتی که در این باشگاه گذراندم هیچوقت نخواهد گذاشت که من این نه سال و نیم حضور در این باشگاه را فراموش کنم. ابتدا می خواهم از همه شما هواداران تشکر کنم. شما واقعا بی نظیر هستید و همیشه و در هر شرایطی حمایت تمام نشدنی تان را از ما دریغ نکردید. مطمئنا همیشه دلم برای حضور در دروازه این تیم و حضور شما در پشت سرم تنگ خواهد شد. برای تمام اعضای کادر فنی، بازیکنان، کارکنان و شما هواداران چیزی به غیر از موفقیت و خوشحالی در آینده را آرزو نمی کنم. امیدوارم که روزی بتوانم دوباره در اینجا حضور داشته باشم.

دروازه بان خوش اخلاق سوییسی در پایان نامه خود اینگونه نوشت:

زمانی یک گرگ، برای همیشه یک گرگ؛ دوستدار شما، دیگو بنالیو

@30829@

 گردآورنده: علیرضا اسلامی

🆔 @persianwolfsburg



کامنت‌ها