Fussball90 LogoFussball90 Logo
Note

تحلیل فصل؛ بررسی عملکرد فصل گذشته لایپزیک

آرمين عباباف

لایپزیک در اولین حضور خود در بوندسلیگا سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کرد . اما این اتفاق چگونه میسر شد؟

در حالی که همه انتظار داشتند تیم تازه وارد آر.بی. لایپزیک در اولین حضور خود در بوندسلیگا برای قرارگرفتن در میانه بالای جدول بجنگد کمتر کسی فکر می کرد آنها 20 برد کسب کنند و بالاتر از دورتموند پر ستاره در رده دوم جدول قرار گیرند و فصل آینده در لیگ قهرمانان اروپا بازی کنند 

نگاهی اجمالی به فصل موفق لایپزیک در بوندسلیگا می اندازیم

نقل و انتقالات

لایپزیک سهم زیادی از موفقیت الان خود را مدیون خرید های موفق و منطقی خود طی چند سال اخیر است. خرید های تابستان 2016 نیز تاثیر قابل توجهی روی عملکرد لایپزیک گذاشتند. تیمو ورنر در پایان فصل بهترین گلزن آلمانی بوندسلیگا شد. نبی کیتا به عنوان بهترین هافبک باکس-تو-باکس فصل انتخاب شد. در فاز دفاعی نیز برناردو و دایوت اوپامه کونا جذب شدند که مجموعا 34 بازی برای تیم انجام دادند. لایپزیک در تابستان گذشته خروجی قابل توجهی نداشت

@30824@

نتایج مهم فصل 

تعدادی از نتایج درخشان لایپزیک قطعا تا مدت ها در ذهن هواداران باقی خواهد ماند. به عنوان مثال می توان به پیروزی مقابل لورکوزن، گلادباخ و هامبورگ اشاره کرد. برد هفته دوم مقابل دورتموند برای اولین بار نگاه ها را در بوندسلیگا متوجه لایپزیک کرد.  لاپپزیک تنها نتوانست از پس بایرن بربیاید و در دو مسابقه عجیب که دومی قطعا از ذهن هواداران این دو تیم پاک نخواهد شد از بایرن شکست خورد.

@30825@

ستاره های تیم

ستاره بی چون و چرای تین فصل لایپزیگ امیل فورسبرگ بود. فصل درخشان او قطعا تا مدت ها از ذهن هواداران پاک نخواهد شد. پاس های استادانه اش اصلی عامل درخشش او در فصل گذشته بود. وی 19 پاس گل برای هم تیمی های خود فراهم کرد. بعلاوه نه گل نیز به ثمر رساند. نقش وی در موفقیت های لایپزیک را می توان با کوین دی بروین در فصل 2014-2015 ولفسبورگ مقایسه کرد.جایی که دی بروین نیز 20 پاس گل برای هم تیمی هایش فراهم کرد تا ولفسبورگ نیز مانند لایپزیک در رده دوم بوندسلیگا قرار گیرد. دیگر بازیکنان تاثیر گذار این تیم در جلو و میانه زمین کیتا و ورنر بودند. مثلث کیتا، ورنر و فورسبرگ بی شک موفق ترین مثلث بوندسلیگا در فصل 2016-2017 بود. در خط دفاع نیز عملکرد درخشان ویلی اوربان، او را در لیست بهترین مدافعان فصل قرار داد.

@30826@

راز موفقیت: رالف رانگنیک

توانایی انکار ناپذیر هازن هوتل در تبدیل بازیکنانی کم نام و نشان و البته مستعد به ستارگان بوندسلیگا قطعا از اصلی ترین عوامل موفقیت قابل توجه لایپزیک در این فصل است. با این وجود مرد اصلی پشت پرده موفقیت های لایپزیک های رالف رانگنیک است. تاثیر نقل و انتقالات و اندیشه های وی به خوبی در لایپزیک فعلی دیده می شود. وی از سال 2012 مدیر ورزشی لایپزیک شد. در سال 2015 و در حالی که لایپزیک در پیدا کردن سرمربی مشکل داشت، سمت سرمربی گری تیم نیز به او سپرده شد و او تیم را بوندسلیگا آوررد. لایپزیک امروز بدون هیچ حرف و حدیثی به رالف رانگنیک تعلق دارد.

@30827@



کامنت‌ها