Fussball90 LogoFussball90 Logo
Bundesliga

نگاهی به بازی های هفته سی و چهارم بوندسلیگا؛ پایان بوندسلیگای پنجاه و چهارم

آرمين عباباف

در اين مطلب به بررسي اجمالي بازي هاي هفته پاياني بوندسليگا مي پردازيم.

آخرین هفته این فصل بوندسلیگا شنبه 30 اردیبهشت از ساعت 18:00 آغاز خواهند شد. هر نه بازی راس این ساعت آغاز خواهد شد و تلکیف سهمیه های باقی مانده اروپایی و تیمی که به پلی آف سقوط خواهد رفت، مشخص خواهد شد. در ادامه به بررسی اجمالی بازی های این هفته می پردازیم.
1.بایرن مونیخ – فرایبورگ؛ خداحافظی با کاپیتان
شنبه عصر حسی دوگانه در آلیانز آرنا وجود خواهد داشت. شیرینی پنجمین قهرمانی پیاپی در بوندسلیگا و تلخی خداحافظی با کاپیتان فیلیپ لام. بایرنی ها علاوه بر خداحافظی با لام و آلونسو جام قهرمانی بوندسلیگا را در خانه بالا خواهند برد. از طرف دیگر فرایبورگی ها نیاز به برد در این مسابقه دارند تا حضور خود در فصل آینده رقابت های اروپایی را قطعی کند.

2. لایپزیگ – فرانکفورت؛ پایان کار لایپزیک در اولین حضور
یکی از بازی های تشریفاتی این هفته میان دو تیم لایپزیگ و فرانکفورت برگزار خواهد شد. لایپزیگ با وجود باخت هفته گذشته مقابل بایرن حضور خود در لیگ قهرمانان فصل آینده را قطعی کرده و انگیزه ای جز افزایش امتیاز هایش در این بازی نخواهد داشت. از طرف دیگر فرانکفورت هم شانسی برای حضور در اروپا ندارد و خطر سقوط هم آنها را تهدید نی کند

3. دورتموند – وردربرمن؛ آخرین تلاش ها برای سهمیه مستقیم اروپا
یکی از بازی های جذاب هفته آخر در وستفالن برگزار خواهد شد. دورتموند برای اینکه مستقیما به لیگ قهرمانان صعود کند نیاز دارد هر سه امتیاز این بازی را از شاگردان الکساندر نوری بگیرد، کسانی که خود نیز به سه امتیاز این بازی نیاز دارند تا شانس خود را برای کسب سهمیه زنده نگه دارند.

4.هوفنهایم – آگزبورگ؛ جبهه دیگر کسب سهمیه لیگ قهرمانان در راین نکر آرنا
تیم هیجان انگیز نایگلزمن برای یک پایان فوق العاده در این فصل نیاز به لغزش دورتموند و کسب سه امتیاز در این مسابقه دارد تا با پشت سر گذاشتن دورتموند سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان را کسب کند. آگزبورگ نیز برای جلوگیری از سقوط در صورت نتیجه گیری احتمالی هامبورگ باید در این مسابقه امتیاز کسب کند.

5.هرتا برلین – بایرلورکوزن؛ پایان فصل کابوس وار لورکوزن در برلین
با وجود فصل فاجعه لورکوزن تا هفته پیش سقوط آنها را تهدید می کرد. اکنون آنها بقای خود در بوندسلیگا را قطعی کرده اند. از طرف دیگر حضور هرتا هم در فصل آینده اروپا قطعی شده و آنها با تک امتیاز سهمیه مستقیم را بدست خواهند آورد.(در صورت قهرمانی احتمالی دورتموند در جام حذفی)

6.کلن – ماینتس؛ جنگ برای کسب سهمیه و بقا در راین انرژی
بازیکنان کلن با توجه به بازی های سخت حریفان در صورت کسب سه امتیاز شانس خوبی برای کسب سهمیه دارند. در طرف دیگر ماینتس همچنان خطر سقوط را اخساس می کند. آنها در صورتی که بتوانند یک امتیاز از این بازی کسب کنند، عملا بقای خود را قطعی کرده انذ.

7.مونشن گلادباخ – دارمشتات؛ تلاش گلادباخ برای حضور در پلی اف لیگ اروپا مقابل سقوط کرده ها
بازیکنان مونشن گلادباخ در صورتی که بتوانند مقابل دارمشتات بی انگیزه نتیجه لازم را بگیرد باید امیدوار به باخت وردربرمن و کلن باشند. دارمشتات هم آخرین بازی خود در بوندسلیگای یک را حداقل تا سال 2018 انجام خواهند داد چراکه سقوط آنها از قبل مسجل شده است.

8.شالکه – اینگول اشتات؛ کم اهمیت ترین بازی هفته در اینگولشتات
شالکه فصل را اصلا خوب آغاز نکرد و اکنون تا پیش از شروع هفته پایانی شانس کسب سهمیه اروپا را از دست داده است. اینگول اشتات هم فصل بسیار بدی را سپری کرد و هفته گذشته با باخت مقابل بایرن دومین تیم بوندسلیگا شد که به دسته پایین تر سقوط میکند.

9. هامبورگ – وولفسبورگ؛ جنگ برای بقا به میزبانی هامبورگ
حساس ترین نبرد پایین جدول بدون شک جدال دو تیم هامبورگ(تیم پانزدهم) و وولفسبورگ(تیم چهاردهم) است. اگر هامبورگ بتواند پیروز میدان شود قطعا در بوندسلیگا خواهد ماند و وولفسبورگ به احتمال فراوان به پلی اف خواهد رفت. در صورت تساوی نیز هامبورگ به پلی اق خواهد رفت



کامنت‌ها