Fussball90 LogoFussball90 Logo
Interview

مصاحبه مفصل با سوله: به توانایی هایم ایمان دارم؛ مربی که 3 بار قهرمان لیگ قهرمانان شده جلوی پیشرفتم را نمی گیرد؛ باورم نمی شد روزی بتوانم در بایرن بازی کنم

King of Limbs

وبسایت تی زد اخیرا مصاحبه جذابی را به ستاره جوان هوفنهایم که فصل آینده راهی بایرن می شود انجام داده است که در اینجا می توانید آن را بخوانید.

اقای سوله، شما فصل آینده در بایرن بازی خواهید کرد. آیا خودتان را در این جایگاه می توانستید تصور کنید؟

نمی دانم، من هنوز یک بازیکن جوان هستم ولی خب خوشبختانه موفق شده ام تجربه 100 بازی در بوندسلیگا را بدست بیاورم، در رقابت های المیپک بازی کرده ام و در تیم ملی هم حضور داشته ام، به همین دلیل حس می کنم نسبت به سن و سالم بالغتر هستم.

بازیکنان جوانی مثل جاشوا کیمیش یا رناتو سانچز تحت هدایت کارلو آنچلوتی از اعتماد به نفس لازم برخوردار نیستند. ایا مشکل آنها انگیزه است؟

البته وقتی من به بایرن پیوستم اهدافی داشتم. من می خواهم خیلی زود در ترکیب تیم جا بیفتم و پیشرفت کنم، باید هر روز در بالاترین سطح ممکن در تمرینات حاضر شوم و تلاش زیادی کنم. من به خودم و توانایی هایم اعتماد دارم و بی صبرانه منتظر چالش جدیدم در بایرن هستم.

ولی آنچلوتی مربی کاملا متفاوتی نسبت به ناگلزمن است در حقیقت آنها از دو نسل کاملا متفاوت هستند، نظرتان درباره این تغییر چیست؟

من به این تغییر خوشبینم، من چهار و نیم سال است که در بوندسلیگا بازی کرده ام و مربیان زیادی در این مدت داشته ام. نمونه اش فصل قبل که تحت نظر چند مربی بازی کردم (گیسدول، هوب استیونس و ناگلزمن) و در همان شرایط هم موفق شدم تحت نظر هرکدام از مربی ها به پیشرفتم ادامه بدهم. بنابراین به کار کردن با آنچلوتی بسیار خوشبینم. مربی که سه بار لیگ قهرمانان را فتح کرده قطعا جلوی پیشرفت من را نخواهد گرفت.

آیا برنامه خاصی برای آینده بازیگری ات داری؟

دو سال پیش وقتی که دچار مصدومیت شدیدی شده بودم، اگر می گفتید تو روزی برای بایرن و مانشافت بازی خواهی کرد، باور نمی کردم. در فوتبال هیچ چیز را نمی توان پیش بینی کرد و همه چیز خیلی سریع اتفاق می افتد.

مونیخ پس از اولین باری که برای تست پزشکی به آنجا رفتید چطور بود؟

خب من به یک شهر بزرگتر آمده ام، در اینجا آدم های بیشتری زندگی می کنند و امکانات بیشتری نیز وجود دارد.

فصل بسیار خوبی با هوفنهایم داشتی، چه زمانی برای این موفقیت ها جشن می گیرید؟

می توانیم جشن گرفتن را به بعد از پایان فصل موکول کنیم. ما هنوز اهداف دیگری داریم که باید به آنها برسیم.

به پایان رساندن فصل در جایگاه سوم کار بزرگی خواهد بود؟

وقتی به این فکر میکنم که فصل قبل در حال سقوط بودیم و این فصل به لیگ قهرمانان رفته ایم واقعا تعجب می کنم. ما بزرگترین موفقیت تاریخ باشگاه را رقم زده ایم و من خیلی افتخار می کنم که بخشی از آن بوده ام و اگر با صعود مستقیم به لیگ قهرمانان از هوفنهایم خداحافظی کنم اتفاقی دیوانه وار خواهد بود.

رفتن از هوفنهایم ناراحت کننده خواهد بود؟

قطعا، بعد از یک دوران طولانی، جایی که به خانه ام تبدیل شده بود را ترک میکنم. هفته ها پیش ترک کردن اینجا برایم خیلی دور به نظر می رسید ولی حالا فقط سه بازی دیگر در اینجا خواهم داشت، در کنار اینکه از ترک کردن جایی که به خانه تبدیل شده بود ناراحتم ولی اتفاق خوبی برایم درحال رقم خوردن است و من باید خوشحال باشم.

بنظرت مهمترین دلایل موفقیت هوفنهایم چه بود؟

روحیه تیمی فوق العاده ما مهمترین عامل موفقیت بود. ما یک تیم فوق العاده بودیم. همه در باشگاه بهترین عملکرد خودشان را گذاشتند تا تیم موفق شود. دلیل دیگر موفقیت تیم وجود بازیکنان آلمانی زبان فراوان بود که باعث می شد اتحاد و نزدیکی بیشتری شکل بگیرد و البته با وجود نقشه های تاکتیکی یولیان ناگلزمن ما به یک حریف قدرتمند برای دیگران بدل شدیم. ما بسیار شجاعانه بازی می کردیم و همانطور که یولیان همیشه می گوید این موفقیت ها پاداش شجاعت است.

خارج از تیم چگونه شخصیتی بودی؟

من اغلب آدم ساکتی هستم ولی از آنجایی که مدتهاست در هوفنهایم بازی می کنم، از راننده اتوبوس گرفته تا خانم خدمتکار همه را به خوبی می شناسم.



کامنت‌ها