Fussball90 LogoFussball90 Logo
Champions League

مرگ تدریجی رویای قهرمانی بایرن مونیخ

سید حسین علوی‌زاده
سید حسین علوی‌زاده

بایرن مونیخ در شبی تلخ با لیگ قهرمانان اروپا وداع کرد.

(ارسالی از کاربران)

بایرن و رئال با یک بازی نفسگیر و دراماتیک،شبی فراموش نشدنی را برای فوتبالد وستان رقم زدند. در پایان این ماراتن دو ساعته رئال مادرید، گرچه با بهره بردن از اشتباهات داوری، توانست برای هفتمین بار پیاپی به نیمه نهایی لیگ قهرمانان برسد تا از این نظر تاریخ سازی کند. اما چگونه این بایرن آتشین را مهار کرد؟

پرده اول: مدیریت نیمه اول

رئال در نیمه اول فقط به مدیریت بایرن و میدان پرداخت. پرس را از زمین بایرن آغاز کرد تا عملا بایرن نتواند هیچ موقعیت خطرناکی را ایجاد کند. عدم به ثمر رساندن گل در نیمه اول فشار روحی سنگینی را روی سرخپوشان ایجاد کرد.

پرده دوم: فضاهای خالی نیمه دوم

در نیمه دوم میدان از دست رئال خارج شد. فضاهای زیادی بین خطوط و کناره ها مشاهده می شد و بایرن از همین فضاها آغاز به فشار آوردن کرد. پنالتی گرفت و امیدها را بازگرداند.

پرده سوم: آسنسیو

این بازیکن جوان کلید برنده زیدان بود! با ورود او سیستم رئال به ۴-۵-۱ flat تغییر کرد. خط هافبک خطی ۵نفره باعث شد تمام فضاها بسته شود و دوباره رئال مدیریت میدان را در دست گیرد. آسنسیو هم در ضدحملات زهردار نشان می داد و هم با مسئولیت پذیری بالا در کارهای دفاعی شرکت میکرد. با این تعویض موقعیت های بایرن کاهش پیدا کرد و با اشتباه مهلک خط دفاعی رئال بود که گل دوم را به ثمر رساندند.

پرده چهارم: باز هم اخراج!

همانند بازی رفت یک اخراج دیگر روند بازی را به کل تغییر داد و این بازی پایاپای به یک بازی یکطرفه تغییر روند داد. آنهم درست هنگامی که مسابقه به ۳۰دقیقه خسته کننده اضافی کشیده می شد! بایرن ده نفره از لحاظ جسمی و روحی تحلیل رفت تا دیدار را واگذار کند. در چنین بازی نباید ریسک ۱۰نفره شدن را به جان خرید. درست است که ویدال می توانست جلوی ضدحمله های سریع رئال را بگیرد اما بهتر است بازیکن دارای کارت زرد را در دقیقه ۸۰ بیرون کشید!

پرده پنجم: داور

نقش داور را نمی توان نادیده گرفت.کاسای مجار و تیم داوری اش همیشه عملکرد خوبی داشتند اما این بازی خاطره داور بارسا-PSG را زنده کردند! دو گل اشتباه آفساید برای رئال ضربه تمام کننده آنها به بایرن بود. البته لازم به ذکر است طبق نظر کارشناسان بین اسپورت گل دوم بایرن نیز آفساید بود. تک به تک لواندوفسکی نیز به اشتباه آفساید گرفته شد.

پرده ششم: انعطاف تاکتیکی رئال

در پایان باید از انعطاف تاکتیکی تیم زیدان تجلیل کرد.تیمی که سه سیستم ۴-۴-۲ ، ۴-۳-۳ و ۴-۵-۱ را به خوبی پیاده میکند.

تمام این اتفاقات دست به دست هم داد تا این بازی استرس زا آدرنالین خون را به جریان بیندازد و شبی فوق العاده برای ما و چمپیونز لیگ رقم بزند.

نوشته: بابک سالاربهزادی



کامنت‌ها