Fussball90 LogoFussball90 Logo
Note

مقصر کیست؟

میکائیل قلی پور

چه کس و یا چه کسانی در محرومیت 4 ماهه هاکان چالهانوعلو نقش دارند؟

چهار ماه محرومیت و از دست دادن ادامه فصل برای ستاره ترک تبار لورکوزن، خبری شوک آور برای سران و هواداران این تیم بود. خبری که در این برهه حساس برای لورکوزن، می تواند تا حدودی گران تمام شود.

کم نیستند پدرانی که علاوه بر ایفای نقش پدری، نقش مشاوره ای یا به اصطلاح فوتبالی ها، نقش مدیر برنامه ای دارند و مدیر برنامه فرزندشان هستند. برای مثال هانس روبن پدر آرین روبن و هرمان هوملس پدر متس هوملس که با مشاوره های درست، فرزندانشان را در مسیر درستی از زندگی فوتبالی قرار داده اند.

اما هستند پدرانی که حال خواسته یا ناخواسته، با مشاوره های غلط سرنوشتی را رقم زده اند که هم به ضرر فرزندشان بوده و هم به ضرر باشگاه.

در مورد محرومیت 4 ماهه ای که فیفا مبنی بر عدم حضور هاکان چالهانوعلو به لورکوزن تحمیل کرده است، بدون شک در درجه اول، حسین چالهانوعلو، پدر هاکان مقصر این ماجرا خواهد بود. کسی که با مشاوره غلط در حدود شش سال پیش و یک تصمیم سرنوشت ساز باعث محرومیت چهار ماهه هاکان و دوری از ترکیب لورکوزن در دوران حساس این روزهای شیرها شده است. به جرات می توان گفت، هاکان قربانی مشاوره های نادرست پدرش شده است. در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

@21519@

پلی به گذشته و اتفاقاتی که در سال 2011 رخ داد؛ ستاره 17 ساله کارلسروهه که با ترابوزان اسپور ترکیه به توافق رسید و حتی برگه ای هم مبنی بر این توافق به امضا رساند، اما به یکباره از تصمیمش منصرف شد و قراردادش را با کارلسروهه تمدید کرد. وی بعدها به هامبورگ رفت که این انتقال باعث شد تا سران ترابوزان او را به شکایت تهدید کنند. این پرونده در سال 2016 جدی پیگیری شد و نهایت در پنجشنبه گذشته یعنی دوم فوریه ، دادگاه CAS او را به 4 ماه محرومیت از کلیه فعالیت های ورزشی و مبلغ 100 هزار یورو جریمه محکوم کرد.

@21520@

دو نکته ای که در اینجا حائز اهمیت است این است که:

یک، چه کسی او را تشویق به امضای قرارداد داخلی با ترابوزان کرد و چه کسی او را از این تصمیم منصرف ساخت؟! بدون شک مدیر برنامه های او که از قضا پدرش هم هست، در این پرونده مقصر اصلی خواهد بود.

و دوم اینکه چرا این رای درست درست بعد از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات زمستانی توسط CAS به باشگاه ابلاغ شد؟! این سوالی است که همگان را متعجب کرده است. صدور یک رای که حتی جایی برای فرجام خواهی باشگاه لورکوزن باقی نگذاشته است و حتی دست آن ها را در پوست گردو قرار داده است طوری که نمی توانند بازیکنی را جایگزین هافبک محروم خود کنند.

تنها متضرر این داستان، لورکوزن خواهد بود که ناخواسته پایش به ماجرایی باز شده که هیچ ارتباطی به آن ندارد و هاکانی که درست در زمانی که میرفت به همان بازیکن سابق تبدیل شود باید چهار ماه از فوتبال دور بود و همه و همه تقصیر فردی است که دانسته یا ندانسته این ماجرا را رقم زده است؛ حسین چالهانوعلو ...

@21521@



کامنت‌ها