Fussball90 LogoFussball90 Logo
Borussia Dortmund

غیبت اوبامیانگ و فرصت مناسب برای توخل

محسن مصدق
محسن مصدق

جام ملت های افریقا و غیبت اوبامیانگ می تواند فرصت مناسبی برای توخل در رونمایی از استعدادهای تیمش باشد

جام ملت های آفریقا 2017 از 14 ژانویه تا 5 فوریه (25 دی تا 17 بهمن) در گابن برگزار می شود و از این جهت بازیکن ها با ملیت کشورهای افریقایی که تیم کشورشان در این رقابت های حاضر هستند در حدود یک ماه از همراهی تیم باشگاهی خود محروم خواهند بود. شاخص ترین بازیکن ها غایب بدون شک پیر امریک اوبامیانگ خواهد بود، از این رو به نظر می رسد نبود اوبامیانگ برای توماس توخل می تواند دغده ای قابل توجه ای باشد ولی از سوی دیگر نبود او فرصتی برای رونمایی از ستاره های جوان دورتموند است، جایی که توخل می تواند نشان دهد تیم او می تواند انعطاف لازم با شرایط پیش رو را داشته باشد و البته می توان مشخص کرد سرمربی طلایی پوشان وست فالن ابزار لازم را نیز در دسترس دارد.

 

@19279@

عثمان دمبله

بروسیا دورتموند 21 گل به وسیله دیگر بازیکن های خود به دست آورده است و این موضوع می تواند نشان دهد شاگردان توخل در این بخش چندان با کمبود روبرو نخواهند شد. نگاهی به ترکیب دورتموند می توان از دمبله یاد کرد، رده دوم پاس گل بوندسلیگا، جایی که تنها امیل فورسبرگ از او بهتر عمل کرده است، نبود مهاجم هدف توخل می تواند فرصت آزادی بیشتری به دمبله شبیه به آنچه که رن انجام می داد باشد، وینگر فرانسوی دورتموند می تواند با بازی بیشتر در عمق حتی گل های بیشتری به نام خود ثبت کند.

 

امر مور

از دیگر ابزارهای مفید توخل می توان از امر مور، ملی پوش ترک دورتموند نام برد، امره مور 6 بازی برای توخل به میدان رفته است و برابر دارمشتات در پیروزی 6 بر 0 زنبورها گل ششم تیم را نیز زد، امره مور که از او به عنوان استعداد بزرگ یاد می شود در بازی های گذشته به نوعی زیر سایه اوبامیانگ قرار داشت و اکنون فرصت این را دارد تا استعداد خود را نشان دهد.

 

آندره شورله

آندره شورله در فصل جدید گرفتار مصدومیت زانوی پای خود است و تاکنون چندان حضور مفیدی در تیم نداشته است ولی تعطیلات زمستان می تواند برای او به مانند رویس (فصل پییش) زمان مناسبی برای رسیدن به آمادگی لازم باشد، شورله 48 گل بوندسلیگا در کارنامه خود دارد و نیاز است تا ملی پوش دورتموند دوباره در فصل جدید شکوفا شود.

 

@19280@

ماریو گوتزه

توخل در مورد گوتزه نیازی به نگرانی در مورد حضور او به عنوان مهاجم کاذب ندارد چرا که ملی پوش آلمانی در تیم یوآخیم لوو در این پست به میدان رفته است، البته گوتزه در بازگشت به دورتموند هنوز با گوتزه اصلی فاصله دارد ولی رفته رفته نکته های مثبت از بازی او را می توان مشاهده کرد و در زمانی می توان دید که ماریو دوباره شکوفا خواهد شد.

 

البته نبود اوبامیانگ طولانی نیست و انتظار برای پرشدن جای او به سرعت قابل انتظار نیست ولی به هر صورت باید در نظر گرفت توخل در مسیری است که تیم او نیاز دارد از پنانسیل خود به مراتب بهتر استفاده کند و ثبات تاکتیکی تیم وضوع فزون تری یابد.

 به نقل از سایت رسمی بوندسلیگا



کامنت‌ها