Fussball90 LogoFussball90 Logo
Germany

به مناسبت تولد قیصر فوتبال آلمان؛ نقل قول های قهرمانان جام جهانی 90

King of Limbs

بازیکنان جام جهانی 1990به مناسبت تولد هفتاد سالگی اسطوره فوتبال آلمان صحبت هایی درباره وی کرده اند.

به افتخار تولد 70 سالگی قیصر فوتبال آلمان، وبسایت رسمی بوندسلیگا در مطلبی به نقل قول های جالب از بازیکنان قهرمان جام جهانی 90 که تحت نظر وی به قهرمانی رسیدند پرداخته است که توجه شما را به آن جلب می کنیم.

لوتار ماتئوس:

او سفیر و چهره فوتبال آلمان در دنیاست. او به هر افتخاری که دست یافتنی بود رسید و تمام این افتخارات او از استعداد خدادادی اش نبود بلکه بسیاری معتقدند:"فرانتس بسیار تلاش کرد تا توانست بازیکن موفقی شود".امیدوارم او مدت طولانی در بین ما باشد. تولد هفتاد سالگیت مبارک!

کارل هاینتس ریدله:

هرکسی که فرانتس را می شناسد درباره شخصیت بزرگ او نیز می داند. زمانی که من بازیکنی جوان بودم خوش شانس بودم که او با من تماس گرفت و من را در لیست بازیکنان حاضر در جام جهانی قرار داد. او فقط یک بازیکن سطح بالا در فوتبال نبود بلکه یک شخصیت فوق العاده عالی بود. او خیلی خوب است.

رودی فولر:

من زمانی که در مونیخ 1860 بازی میکردم وقتی که او در سال 1980 از نیویورک کاسموس آمریکا برگشت و به هامبورگ پیوست مقابل او بازی کردم. او یک اسطوره و الگوی بزرگ برای همه ما بود. چهار سال بعد او به طرز شگفت آوری سرمربی تیم ملی آلمان شد و در جام جهانی 90 از من استفاده کرد. وقتی من در بازی مقابل انگلیس در نیمه نهایی مچ پایم مصدوم شد او به من گفت که نباید نگران باشم و به من گفت که من باید تصمیم بگیرم که در فینال مقابل آرژانتین بازی کنم یا خیر. این شیوه برخورد او با بازیکن بود. از طرفی دیگر او بسیار آدم دقیقی بود. برای مثال او پیش از بازی ها به وسیله کاست های ویدئویی بازی را آنالیز می کرد. با این وجود، او همیشه در شرایط سخت نیز با سهولت رفتار می کرد. با توانایی های بالایی که او داشت حتی در فوتبال امروز هم بازیکن بزرگی شناخته می شود حتی با وجود اینکه هافبک دفاعی روی بورس است.

@1947@

پیر لیتبارسکی:

من تحت نظر فرانتس دوران سختی را گذراندم اما خیلی از او سپاسگذار هستم که من را به جام جهانی 1990 ایتالیا برد. درحقیقت بازی در فینال جام جهانی 1990 بهترین اتفاقی بود که برای من در زندگی ام افتاد.

آندریاس مولر:

اگر فرانتس درون آتش هم برود ما به دنبال او خواهیم رفت. قبل از اولین بازی ملی ام در سال 1988 در مقابل روسیه او به من گفت:"برو تو زمین و نشون بده چه چیزی در چنته داری!". کوچکترین صحبت ها با فرانتس نیز برای من تجربه ارزشمندی بود.

توماس هسلر:

وقتی که فرانتس من رو در سال 1988 و بازی مقابل فنلاند به تیم ملی دعوت کرد خیلی خوشحال بودم که بازیکنای بزرگ رو میتونم از نزدیک ببینم. در حقیقت تنها وصفی که میتوانم راجب فرانتس بکنم این است که او پرتوی درخشان در فوتبال بود. او با هرکسی بسیار دوستانه و خودمانی برخورد می کرد و این عجیب به نظر می رسید. او به من در میان هافبک های خوب دیگری که در آلمان بودند برای جام جهانی 1990 اعتماد کرد و به من گفت که در فینال بازی خواهم کرد چراکه در بازی مقابل ولز گلزنی کردم. هرچند این پیروزی و قهرمانی حاصل تلاش گروهی بود. این جملات مایه افتخار من است.

@1948@

گیدو بوخوالد:

بنظرم او بهترین بازیکن تاریخ المان است. برای من بودن در کنار چنین بازیکن بزرگ و مربی کاریزماتیکی تجربه بسیار ارزنده ای بود. او به بازی من شکل داد اگرچه من را از جام جهانی 1986 کنار گذاشت. به هرحال او از من برای جام جهانی 1990 ایتالیا استفاده کرد.

آندریاس برمه:

به عنوان بازیکن او به جایگاه واقعی اش رسید و خیلی ها آرزوی رسیدن به چنین جایگاهی در فوتبال را دارند. او با توانایی ها و تکنیک های ناب اش حتی در فوتبال امروز هم یک بازیکن بزرگ محسوب می شود. با این وجود وقتی که ما در تیم ملی بازی می کردیم او به عنوان مربی در تمرینات شیوه های کار کردن با توپ را به خوبی می دانست و همه افراد را به تعجب وا می داشت. به عنوان مربی او همیشه به ما اعتماد به نفس می داد. او دقیقا می دانست که چه زمانی باید جدی و چه زمانی دوستانه برخورد کند.



کامنت‌ها