Fussball90 LogoFussball90 Logo
Note

ستارگانی که خیلی زود کنار کشیدند؛ از روزبرگ تا گرد مولر افسانه ای

سجاد خیری

در ورزش آلمان ستاره های ورزشی بودند و هستند که خیلی زود از صحنه حرفه ای مسابقات کنار کشیدند.

نیکو روزبرگ

پنج روز بعد از اینکه نیکو روزبرگ راننده برجسته اهل غرب آلمان موفق شد قهرمانی فرمول یک 2016 را از آن خود کند، تصمیمی شوکه کننده گرفت و رسما از دنیای حرفه ای فرمول یک کناره گیری کرد. او در طی فعالیت حرفه ای خود در سال های 2006 تا 2016 برای دو تیم ویلیامز و مرسدس بنز رانندگی کرد و سرانجام با تحقق یافتن آرزویش در 31 سالگی از مسابقات فرمول یک خداحفظی کرد.

 @17589@

این راننده آلمانی بعد از اعلام خداحافظی در مصاحبه ای گفت:

بعد از 25 سال رانندگی، قهرمانی تنها چیزی بود که آن فکر می کردم. تلاش زیادی انجام دادم و درد و رنج زیادی کشیدم تا به هدفم برسم. حالا در اوجم و حس خوبی دارم و از همه بابت حمایت متشکرم. فشاری که به خانواده ام می آمد عامل خداحفظی من از این رقابت ها است.

 

مگدالنا نویر

این ورزشکار زن آلمانی در سن 24 سالگی از ورزش حرفه ای کناره گیری کرد و بعد از آخرین مسابقه خود گفت:

برای من بس است!

این زن اهل ایالت باواریا که در رشته دو گانه(اسکی و تیر و کمان) دو مدال المپیک، 12 عنوان قهرمانی جهان و سه عنوان بهترین زن ورزشکار سال را در کارنامه دارد. وی هم اکنون هم به عنوان یک کارشناس تلویزیونی کار می کند و هم در اسپانسرینگ فعالیت دارد.

 

گرد مولر افسانه ای

او هم جزو بزرگان ورزش آلمان است که همه را متعجب کرد و خیلی زود ورزش حرفه ای را در زمینه ملی کنار گذاشت. مولر در 28 سالگی و پس از قهرمانی جام جهانی در سال 1974، از مانشافت خداحافظی کرد. بعد از این تصمیم بمب افکن شایعات زیادی در رسانه های جهان مطرح شد و در آن زمان دلایل خصوصی علت جدایی مولر از تیم ملی آلمان اعلام شد تا اینکه چندین سال گذشت و مولر در این باره گفت:

دوست نداشتم از تیم ملی کناره گیری کنم و ای کاش که این کار را نمی کردم. دوست داشتم در یورو 1976 بازی کنم.

 

رزی میترمایر

زمستان سال های 1975 و 1976 به میترمایر تعلق داشت! او در جام جهانی اسکی آلپاین قهرمان شد تا لقب "رزی طلایی" را یدک بکشد. بعد از یک هفته او در سن 25 سالگی علاقه مندان به ورزش های زمستانی را غافلگیر کرد و با ورزش حرفه ای خداحافظی کرد. وی چهل سال بعد از قهرمانی، فاش کرد که به مواد مخدر معتاد بوده و علت کناره گیری از ورزش را همین مسئله اعلام کرد.

 

سباستین دایسلر

یک دوره پر از رنج و ناراحتی و خداحافظی از فوتبال در سن 27 سالگی! دایسلر علت کناره گیری خود را اینچنین بیان کرد:

من بیش از حد سنگین شده بودم و درد و رنج زیادی کشیدم.

یکی از بزرگترین استعدادهای فوتبال آلمان در ژانویه 2007 فوتبال را کنار گذاشت. به غیر از افسردگی شدیدی که دایسلر با آن دست و پنجه نرم می کرد، آسیب دیدگی شدید زانو هم عامل دیگری برای خداحافظی او از فوتبال بود.

@17590@

اولی هوینس مدیر بایرن مونیخ در آن زمان درباره دایسلر گفته بود:

ما برای دایسلر جنگیدیم اما ما بودیم که در جنگ شکست خوردیم.

 

فیلیپ لام

مانند نیکو روزبرگ بعد از قهرمانی در جهان او هم خداحافظی کرد در حالی که در اوج قله فوتبال قرار داشت. وی در سن 30 سالگی و بعد از قهرمانی در خاک آمریکای جنوبی از دنیای بازی های ملی کناره گیری کرد که البته پس از او، پر مرساکر و میروسلاو کلوزه هم خداحافظی خود را از مانشافت اعلام کردند.

هم اکنون او در بایرن توپ می زند و خبرهای منتشر شده می گویند که او مدیر ورزشی آینده بایرن مونیخ خواهد شد.



کامنت‌ها