Fussball90 LogoFussball90 Logo
Note

با سرژ گنبری بیشتر آشنا شوید

جواد رامیار

بیوگرافی مختصری از سرج گنبری بازیکن 21 ساله وردربرمن و تیم مالی آلمان که این روزها مورد توجهِ رسانه ها قرار گرفته است

سرج گنبری در 21 جولای 1995 در شهر اشتوتگارت از پدری ساحل عاجی و مادری آلمانی به دنیا امد؛ در همان سنین کودکی استعداد وی در دو های سرعت تشخیص داده شده بود اما او در نهایت ورزش فوتبال را انتخاب کرد.

بازیکن 21 ساله ی حال حاضر وردربرمن تمامی رده های سنی آلمان را از زیر 16 سال تا جوانان و المپیک طی کرده و در مجموع در 40 بازی موفق به زدن 18 گل هم شده است، از فصل 2012-2011 استارت دوران حرفه ای وی زده شد و در سن 16 سالگی به اکادمی آرسنال پیوست، آرسنال به قدری برای جذب گنبری مشتاق بود که قرارداد جذب او را در سال 2010 با اشتوتگارت امضاء کرده بود.

گنبری از فصل بعد یعنی 2013-2012 به تیم اصلی راه یافت و حتی 4 بازی رسمی هم در تمام رقابت ها برای آرسنال انجام داد و توانست رکورد دومین بازیکن جوان تاریخ باشگاه آرسنال که در لیگ جزیره برای این تیم به میدان رفته است را با 17 سال و 98 روز سن به نام خود ثبت کند. (نفر اول جک ویلشر)

در فصل بعد (2014-2013) با وجود مصدومیت های پیاپی در مجموع برای آرسنال 14 بازی انجام داد و چشم ها را به خود خیره کرد تا حدی که کاندید دریافت جایزه پسر طلایی اروپا در سال 2013 نیز شد، جایزه ای که در نهایت به پوگبا رسید؛ و در آن سال قراردادی 5 ساله را با توپچی ها به امضاء رساند.

@17262@

 اما روزهای تاریک وی در آرسنال از فصل 2015-2014 آغاز شد و با مصدومیت شدیدی که برایش پیش آمد کل فصل را از دست داد، از آنجایی که با حضور بازیکنانِ دیگر عرصه برایش تنگ شده بود در فصل بعد به باشگاه وست برومویچ آلبیون قرض داده شد اما آنجا نیز تیره روزی هایش ادامه یافت و همان اوایل فصل و بعد از تنها انجام یک بازی برای تیم جدیدش باری دیگر دچار مصدومیت شدید شد و کل فصل را از دست داد. 

بازیهای خوب وی در تیم زیر 21 سال آلمان باعث شد در نهایت با وجود فصل کابوس واری که سپری کرده بود به تیم المپیک آلمان برای مسابقات ریو 2016 دعوت شود و با درخشش در آن تورنومنت توانست توجهات را به سوی خود جلب کند، در تابستان ونگر خواستار ماندن او در آرسنال بود اما گنبری برای در پیش گرفتن راه موفقیت تصمیم به ترک آرسنال گرفت و سرانجام با 5 میلیون پوند به تیم وردربرمن پیوست تا ادامه ی دوران ورزشی اش را در بوندسلیگا سپری کند.

با وجود عملکرد ضعیف برمن در فصل جاری، نمایش های گنبری توانست نظر یواخیم لوو را جلب کند و گنبری در نوامبر 2016 به تیم ملی آلمان دعوت و موفق شد در اولین دیداری که پیراهن مانشافت را بر تن میکرد هت تریک کند. حال باید منتظر بود و دید آینده ی ورزشی گنبری چگونه خواهد بود.

@17263@@17264@



کامنت‌ها