Fussball90 LogoFussball90 Logo
Germany

هتریک دوباره پس از گذشت یکسال، مروری کوتاه بر تاریخچه هتریک در مانشافت

محسن مصدق
محسن مصدق

مروری بر تاریخچه هتریک در تیم ملی آلمان

مانشافت به 13 ژوئن 2015 (یکسال و 4 ماه پیش) برابر جبل الطارق در مقدماتی یورو 2016 برمی گردد که آندره شورله در آن بازی 3 کل به ثمر رساند و در نهایت آلمان 7 بر صفر پیروز بازی شد و  اکنون پس از این مدت سرج نبری توانست در برابر سان مارینو هت تریک کند بازی که در نهایت با پیروزی 8 بر 0 خاتمه یافت، جالب است بدانیم لوکاس پودولسکی در 6 سپتامبر 2006 توانسته بود در برابر سان مارینو هتریک کند، دیداری در چارچوب مقدماتی یورو 2008 که به پیروزی خیره کننده 13 بر 0 آلمان ختم شد.

نخسین هتریک در تاریخ فوتبال آلمان به سال 1912 برمی گردد که یولیوس هرش 4 گل از 5 گل تیمش را برابر هلند در بازی دوستانه به ثمر رساند، دیداری که به تساوی 5 – 5 ختم شد، بیشترین تعداد هتریک برابر فنلاند به ثبت رسیده است که مهاجمان آلمان 9 بازی برابر این کشور موفق به ثبت هتریک شده اند که آخرین آن متعلق به میروسلاو کلوزه در مقدماتی جام جهانی 2010 در سال 2008 شکل گرفت، دیداری در فنلاند که به تساوی 3 بر 3 خاتمه یافت.

اگر از هتریک شورله و نبری عبور کنیم آخرین هتریک مهم مربوط می شود به بازی آلمان – پرتغال در گروهی جام جهانی 2014 که توماس مولر توانست 3 گل بزند مسابقه ای که در نهایت 4 بر 0 به نفع شاگردان یوآخیم لوو ختم شد.

بیشترین گل را نیز اوتو اسلیفینگ برابر دانمارک زده است، اسلیفینگ در بازی دوستانه در 16 می 1973 ، پنج گل زد، جدالی که به پیروزی خیره کننده 8 بر0 آلمان پایان یافت.

اما سلطان هتریک مانشافت کسی جز گرد مولر نیست که 8 بار توانسته است به نام خود هتریک ثبت کند که از این لحاظ رکورد دار می باشد. پس از او تنها کلوزه با 4 هتریک و پس از میروسلاو کلوزه سه هتریک به نام بازیکنانی نظیر کارل هاینس رومینگه، اولیور بیرهوف، ریچارد هافمن و اووه زیلر نام برد، گرد مولر به جز رکورد هتریک، بیشترین تکرار را نیز به نام خود زده است او 4 بار پیاپی هتریک در تیم ملی آلمان آنهم برای دوبار به نام خود ثبت کرده و پس از او ریچارد هافمن و کارل هاینس رومینگه با 3 بار قرار دارند.

اگر از پودولسکی که از تیم ملی خداحافظی کرده بگذریم آندره شورله از میان بازیکنان حال حاضر تیم ملی آلمان با دو بار هتریک در برابر سوئد (مقدماتی 2014) و جبل الطارق (مقدماتی یورو 2016) دارای ثبت بیشترین هتریک می باشد.

جالب است بدانیم دیتر مولر در نخستین بازی ملی خود توانست هتریک کند ،17 ژوئن 1976، بازی نیمه نهایی برابر یوگوسلاوی سابق، دیداری که 4 - 2 به نفع آلمان تمام شد و آنها در فینال در ضربات پنالتی مغلوب چکواسلاوکی شدند.



کامنت‌ها