Fussball90 LogoFussball90 Logo
Germany

تمامی برندگان آلمانی توپ طلا

نوید گودرزی

بازیکنان آلمانی که موفق به دریافت جایزه برترین بازیکن سال شده اند.

 

1-گرد مولر

اولین آلمانی که موفق شد عنوان برترین بازیکن سال را از آن خود کند؛ بهترین گلزن تاریخ بایرن مونیخ، گرد مولر است. وی پس از درخشش در لباس بایرن مونیخ و به ثمر رساندن گلهای فراوان براى این تیم، و همچنین رسیدن به مقام سومی جام جهانی 1970 و آقای گلی با به ثمر رساندن 10 گل، موفق شد در سال 1970 با قاطعیت این جایزه را تصاحب کند. مولر همچنین بهترین گلزن تاریخ تیم ملی آلمان و جام جهانی بوده است که هر دو رکورد را در حال حاضر میروسلاو کلوزه در اختیار دارد.

@1853@

2-فرانتس بکن بائر

اسطوره فوتبال آلمان و باشگاه بایرن مونیخ به همراه کارل هاینس رومنیگه، پر افتخار ترین بازیکنان آلمان در زمینه کسب توپ طلا محسوب می شوند. در سالهای درخشان مانشافت و تیم های آلمانی در دهه 70، قیصر فوتبال آلمان 2 بار موفق به کسب این جایزه شد. بار اول به 43 سال قبل در سال 1972 باز می گردد. بکن بائر با بازیهای درخشانش در سال 72 موفق شد به همراه تیم ملی آلمان، اولین بار جام ملتهای اروپا را فتح نماید. و این عنوان را تصاحب کند. 4سال بعد در سال 1976، وی که تالار افتخاراتش را تکمیل شده می بیند؛ سومین سال متوالی همراه بایرن مونیخ لیگ قهرمانان اروپا را فتح می کند و جام را به عنوان کاپیتان بالای سر می برد. در مسابقات یورو 1976 نیز می توانست دومین بار متوالی قهرمان یورو شود اما چکسلواکی در ضربات پنالتی این اجازه را از قیصر و تیم ملی آلمان گرفت.

@1854@

3-کارل هاینتس رومنیگه

مدیر اجرایی فعلی باشگاه بایرن مونیخ مانند بکن بایر 2بار این جایزه را تصاحب کرده. با این تفاوت که این اتفاق در دو سال پیاپی رقم خورده است. در سال 1980 همراه تیم ملی آلمان سومین بار پیاپی فىنالىست شدند و دومین بار قهرمان. همچنین قهرمانی بوندس لیگا و آقای گلی اش، رومینگه را در این راه یاری کرد. سال 1981 نیز همین اتفاقات در بایرن تکرار شد و رومنىگه تعداد گلهایش در بوندس لیگا را به عدد 29 افزایش داد.

@1856@

4-لوتار ماتئوس

19 سال پس از رومینگه، یک آلمانی دیگر موفق به کسب توپ طلا شد. بهترین هافبک دفاعی تاریخ لوتار ماتئوس. پس درخشش نسلی طلایی از فوتبال آلمان شامل ایلگنر، برمه، رودی فولر و سایر ستارگان فوتبال آلمان به رهبری بکن بایر و کاپیتانی لوتار، توانست 4سال پس از شکست مقابل مارادونا و یارانش در سال 86، در سال 90 جام جهانی را بالای سر ببرند. لوتار ماتئوس با ارائه بازیهای فوق العاده در تیم ملی آلمان، توانست علاوه بر افتخارات تیمی، توپ طلا را به ویترین افتخاراتش بیافزاید.

@1857@

5-ماتیاس زامر

نسل طلایی آلمان پس از دهه 90 ظهور کرده بود و به افتخار آفرینی اش ادامه می داد. سال 1996 با درخشش اولیور بیرهوف، یورگن کلینزمن، کوپکه، اندریاس مولر و در صدر آنها ماتیاس زامر توانست در خاک انگلستان قهرمان یورو شود. همراه شدن این مهم با سالهای خوب دورتموند، زامر را به پنجمین آلمانی تبدیل کرد که این جایزه را کسب می کند. البته شایان ذکر است او با اختلاف تنها یک رای بالاتر از رونالدو موفق به کسب این جایزه شد. ماتیاس زامر پس از مصدومیت شدیدی که برای زانویش بوجود آمد مجبور شد در سال ۹۸ و در ۳۱ سالگی از فوتبال خداحافظی کند .

@1855@



کامنت‌ها