Fussball90 LogoFussball90 Logo
Germany

تحلیل بازی مسوت اوزیل مقابل لهستان

آرش بوالحسنی

مسوت اوزیل هافبک تیم ملی آلمان، دیشب نقش مهمی در پیروزی تیمش و بازگشتشان به صدر جدول داشت، در ادامه نگاهی داریم به عملکرد او در بازی دیشب

مسوت اوزیل همیشه از انتقاد منتقدین در آلمان مصون نبوده است. با وجود حضور در تیم قهرمان جام جهانیِ یواخیم لوو، سبک سست بازیساز آرسنال باعث به وجود آمدن زمزمه هایی از نارضایتی پیرامون او بوده است. حضور او در بازی جمعه مقابل لهستان، نشان دهنده این است که مربی آلمان همچنان اعتقاد خود به این بازیکن را حفظ کرده است. پیروزی دیشب، آلمان را به صدر جدول فرستاد اما آیا مسوت اوزیل توانست از پس وظایف خود برآید؟ در ادامه به جواب این سوال میپردازیم.

 در کدام پست بازی کرد؟

@1841@

اوزیل بازی را در پست آشنا و محبوب خود یعنی هافبک تهاجمی آغاز کرد، پستی که دیشب به صورت چرخشی بین ماریو گوتزه، اوزیل و مولر میچرخید. در هر سوی هافبک تهاجمی، کریم بلاربی و یا ماریو گوتزه و مولر قرار داشتند که با حمله از جناحین فضا را برای پاس های ظریف اوزیل باز میکردند. سه بازیکنِ پشت مهاجم تیم آلمان، بازی روانی داشتند و با جا به جایی های فراوان باعث باز شدن دفاع لهستان شدند. پس از پایان نیمه اول و با شروع نیمه دوم، مسوت اوزیل به پست وینگ چپ منتقل شد و جایگزین بلاربی شد تا پست هافبک تهاجمی در دستان ایلکای گوندوغانِ تازه به میدان آمده باشد.

وظایف مسوت اوزیل

@1842@ 

لوو همواره هافبک خود را به ساختن موقعیت برای مهاجمان آلمانی وادار میکرد، دیشب اوزیل توانست به خوبی آرزو های مربی خود را براورده کند. اوزیل در زمین پرواز میکرد، همیشه به دنبال گرفتن توپ در فضا های تنگ، با داشتن اعتماد به نفسی بالا و توانایی فرار از دست مدافعان و دادن پاس های کلیدی. اوزیل بالاترین سطح توانایی هایش را به نمایش گذاشت و از زیر فشار ها بیرون آمد، این باعث این شد هافبک آرسنال شرایط ایده آلِ خود در بازی را بیابد. شاید گوتزه و مولر دیشب درخشیده باشند، اما این اوزیل بود که باعث شد در تمام لحظات بازی آلمان دست بالا را داشته باشد و همواره دروازه لهستان را تهدید کند.

آمار

@1840@

به قلم الیوت راثول از وبسایت گل



کامنت‌ها