Fussball90 LogoFussball90 Logo
Germany

با ستاره آینده دار آلمان آشنا شویم؛ هانی مختار

King of Limbs

در این مقاله با ستاره آینده دار آلمان آشنا می شویم.

هانی مختار، ستاره جوان آلمانی در ژانویه 2015 از هرتابرلین به بنفیکا پیوست. مختار برای هر دو تیم جوانان و بزرگسالان هرتابرلین بازی کرده بود. او کارش را در هرتابرلین 2 در سال 2012 آغاز کرد و پس از نمایش های خوبش موفق شد در سال 2013 به تیم اصلی راه یابد و به عنوان یار تعویضی در بازی مقابل دینامو درسدن بازی کرد تا به عنوان دومین بازیکن جوان تاریخ باشگاه تبدیل شود.
این هافبک جوان در طول حضور 3 ساله اش در تیم دوم هرتابرلین موفق به انجام 21 بازی و زدن 7 گل شد در همان موقع بود که مختار 17 ساله به تیم اصلی راه یافت و توانست به همراه هرتابرلین قهرمان بوندسلیگا 2 شود. زمانی که 19 ساله شد با مبلغ پانصد هزار یورو به بنفیکا پرتغال پیوست. جاش لوهاکای، مربی اسبق او درباره انتقال این بازیکن به بنفیکا گفت:

برای بازیکنان جوانی همچون مختار یافتن جایگاه در ترکیب تیم اصلی بسیار سخت است. این وضعیت فقط درمورد هانی نیست بلکه شامل همه بازیکنان می شود.

هانی از زمانی که به بنفیکا پیوست فقط در پیروزی 4 بر 1 برابر ماریتیمو موفق شد برای تیم اصلی بازی کند. در سطح ملی، مختار موفق شده است برای تمام سطوح جوانان بازی کند و در جام جهانی زیر 20 سال که در ژوئن برگزار شد موفق شد برابر فیجی هتریک کند.

@1821@

این بازیکن 20 ساله برای مورد قضاوت قرار گرفتن حضور کمی در تیم اصلی داشته است اما با اینحال با حضورش در تیم های جوانان، نمایش های بسیار خوبی داشته که نشان می دهد آینده روشنی در انتظار اوست. او بازیکنی با انرزی بالاست و از جناحین به خوبی در حملات شرکت می کند. با انجام بازیهای بیشتر و کسب تجربه، می تواند پیشرفت چشمگیری کند اما به بازی با ثبات بیشتر نیاز دارد تا بتواند استعداد هایش را شکوفا کند.

یادداشتی از رابی لاتر در وبسایت touchlinetalk



کامنت‌ها