Fussball90 LogoFussball90 Logo
Germany

بهترین فرم مسوت اوزیل در دوران حرفه ای خود

محسن مصدق
محسن مصدق

بنا به اعتقاد برخی از کارشناس های ورزشی مسوت اوزیل در بهترین شرایط دوران حرفه ای خود قرار دارد

دو پیروزی متوالی با کیفیت بالای مانشافت دوباره توجهات را به سمت قهرمان دنیا معطوف کرده است  و در این میان مسوت اوزیل درخشش قابل تحسینی در خط هافبک ژرمن ها داشته است و بنا با باور بسیاری او در بهترین شرایط حرفه ای خود قرار دارد.

پس از تساوی آرسنال برابر پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان رسانه های انگلیسی ضمن مقصر قلمداد کردن پلی میکر آلمانی از او به عنوان بازیکنی که فضای بازی را از دست می دهد یاد کردند که البته این نوع سرزنش ها به طور معمول از سوی هواداران و مطبوعات انگلیسی زمانی که خواسته و نتیجه لازم به دست نمی آید معمول است.

اما چندی بعد آرسنال پنج پیروزی متوالی را در لیگ برتر تجربه کرد  که اوج آن شکست 3 بر 0 چلسی بود و این پیروزی رویایی بود که آرسن ونگر تیمش را در بهترین کیفیت سالهای اخیر خود بداند و بنا به اعتقاد او در حال حاضر اوزیل وزنه ای غیر قابل جایگزین در مرکز خط هافبک تیم اوست و با توجه با دو بازی اخیر تیم ملی و حضور عالی اوزیل چندان دور نیست که اگر اوزیل را یکی از مفید ترین بازیکنانها ژرمن بدانیم شرایطی که انتظار آن در بازی بعدی مانشافت برابر ایرلند شمالی می رود.

پیروزی 3 بر صفر آلمان ها برابر چک با کیفیت بالای اوزیل این ایده را که مسوت اوزیل بهترین دوران خود  تجربه می کند شکل می بخشد.

83 بازی ملی در کنار 21 گل زده به همراه 37 پاس گل از اوزیل نشان می دهد هافبک 27 ساله آلمان به مهره بسیار باتجربه  مبدل شده است و به خصوص اینکه او در این دوره توانسته در نقش بازی ساز به قدرت و تجربه کافی دست پیدا کند.

اوزیل پس از پایان جام جهانی در نقش پست شماره 10 ظاهر شد و حضور او در این پست نشان داده است که به خوبی از عهده آن برآمده است و علاوه بر این پس از خداحافظی لوکاس پودولسکی از تیم ملی شماره 10 مانشافت هم به او رسید تا همخوانی بین نقش و شماره پیراهنش برقرار باشد موضوعی که برای اوزیل اهمیت بسیاری داشته است.

بزرگانی مانند زیدان، مارادونا و پله شماره 10 را داشتند، من از این موضوع واقعا خوشحال هستم

موضوع دیگری که نقطه قوت اوزیل در تیم ملی است شناخت و گردش مناسب توپ میان دیگر هافبک های آلمان است، او بازی خوبی با همبازی سابق خود خدیرا و همچنین با تونی کروس دارد، در بازی چک توپ های زیادی میان او و کروس با موفیقت رد و بدل شد.

ما به راحتی می توانی یکدیگر را پیدا کنیم، به هم کمک می کنیم و مکمل یکدیگر هستیم.

این روزها اوزیل از شهرت بالایی برخوردار است ولی به نظر می رسد او بهتر از تصویری است که در ذهن از او داریم،آمار دوندگی او در آرسنال همیشه از سایرین بیشتر اشت و بازی او نشان دهنده سخت کوشی و حضور به موقع در هرجایی است که به او نیاز وجود دارد. اوزیل بازی هوشمندانه ای دارد و به طور مداوم حتی زمانی که توپ را ندارد در حرکت است، برای مثال در بازی برابر چک او از حرکت های زیادی از محوطه جریمه خودی تا جلوی خط دفاعی حریف انجام داد.

موارد دیگری که در تایید روند رو به رشد اوزیل دخیل است شرایط جسمانی و تمرینی او می باشد براساس گزارشی او به تازگی توانسته 2 کیلو با تغییر تغذیه و روش تمرین از وزن خود بکاهد که این موضوع به چابکی و سرعتش کمک می کند. اوزیل می گوید می خواهد زندگی منظمی داشته باشد و هرچیزی در جای خود قرار داشته باشد .

با توجه به شرایط اوزیل جای تعجبی نیست که ارسنال به دنبال تمدید قرارداد اوست و مذاکرات بر سر این موضوع در جریان است، قرارداد فعلی او تا سال 2018 اعتبار دارد، گزارش ها از افزایش دستمزد او به 14.5 میلیون یورو در سال خبر می دهد.

به نقل از سایت sport1

دوره حرفه ای اوزیل از سال 2006 و در شالکه آغاز شد او پس از آن به برمن، رئال مادرید و در سال 2013 به آرسنال رفت، اوزیل ا تجربه بازی در تیم زیر 19 سال و 21 سال آلمان را دارد، او در 11 فوریه 2009 نخستین بازی خود برای آلمان در بازی دوستانه برابر نروژ را انجام داد و در 5 سپتامبر 2009 در بای آرنا نخستین گل خود را برابر افریقای جنوبی به ثمر رساند.



کامنت‌ها