Fussball90 LogoFussball90 Logo
Note

المپیک؛ تولد ستاره ها

سید حسین علوی‌زاده
سید حسین علوی‌زاده

المپیک اوردگاهی است که جهان روی آن متمرکز می شود و فوتبالش جشنواره ستاره های جوان است. پسرانی که تا حالا دیده نشده اند به یکباره به سوپر استارهایی تبدیل می شوند که بزرگترین ها دنبالشان هستند! این یادداشتی است پیرامون شگفتی های فوتبال المپیک ریو.

میزبان رقابت ها برزیل، ترکیب بسیار خوبی داشت. ترکیبی که آینده سلسائو را تضمین می کند. در خط حمله کنار نیمار، گابریل، لوان و خسوس برزیل را به طلا رساندند. خسوس و لوان هرکدام ۳ گل زدند و گابریل پتانسیل خوبی از خود نشان داد. خسوس که به تازگی به سیتی پیوسته، لوان در گرمیو میدرخشد و گابریل نیز در نزدیکی اینتر قرار دارد.

نیجریه تیمی بود که طلای ۹۶ و نقره ۲۰۰۸ را داشت و حالا هم برنز ریو را کسب کرد. تنها مدال کاروان را! در بین مهاجمان این تیم عمر صدیق و اتبو عملکرد بسیار خوبی داشتند و با زدن نفری ۴گل، از ۱۱گل این تیم  ۸ گل به ثمر رساندند. عمر صدیق بازیکن آ.س رم است و در فصل گذشته در ۶ بازی ۲گل به ثمر رساند. اتبو ۲۰ ساله هم در پرتغال بازی میکند و به زودی میتواند به سطح بالاتری برسد.

خط حمله آلمان درخشش کور کننده ای داشت! آنها در ۶ بازی ۲۲ گل زدند که البته ۱۰گلِ انها به فیجی نقش عمده ای در این آمار داشت! ۲عنصر اصلی خط حمله گِنَبری و سلکه بودند. گنبری که در آکادمی آرسنال بازی می کند با زدن ۶ گل ستاره اصلی تیم بود و بهترین گلزن جام! او که فصل قبل را به صورت قرضی در وست برومویچ بازی میکرد مطمئنا این فصل جایگاه بهتری دارد. سلکه نیز در لایپزیگ تازه صعود کرده بازی می کند و در "بوندسلیگا دو" ۱۰گل زد. اکنون می تواند با ادامه درخشش در بوندسلیگا به سطوح بالاتری برسد. از هافبک مانشافت ها نیز نباید غافل شد."مکس مایر" که فصل قبل برای شالکه در ۳۰ بازی ۶ پاس گل داد و ۵گل زد، با زدن ۴گل در المپیک ثابت کرد که جایش در تیم های بزرگتری است.

@15004@

اما غیر از این تک ستاره ها تیمهایی چون هندوراس و عراق را نباید فراموش کرد!هندوراس با ستاره ۲۰ساله اش، "انتونی لوزانو" که در تنریف بازی می کند، به نیمه نهایی رسید و با وجود شکست ۶-۰ مقابل برزیل شگفتی آفرید. عراق نیز با وجود حذف در مرحله گروهی با کسب سه تساوی مقابل برزیل، دانمارک و آفریقاجنوبی فوتبال فوق زیبایی را به نمایش گذاشت و نشان داد شاید بهار فوتبال عراق نزدیک باشد!

در بخش زنان نیز یک شگفتی بزرگ داشتیم؛ سوئد! تیمی که به عنوان بهترین تیم سوم به ۱/۴ رسیده بود، با حذف غولهایی چون آمریکا و برزیل به فینال رسید اما مقابل آلمان ناکام ماند. ژرمن ها که با قهرمانی در بخش زنان و کسب نقره در مردان تاریخسازی کردند.

این المپیک است،میدان شگفتی ها!

نویسنده: بابک سالاربهزادی



کامنت‌ها