Fussball90 LogoFussball90 Logo
FC Schalke 04

140 میلیون از فروش استعداد ها؛ در ستایش مردی که شالکه را ثروتمند کرد!

King of Limbs

20 سال حضور در شالکه، و کشف کردن چندین تن از بزرگترین بازیکنان فوتبال دنیا!

مردی که کارش ساختن سوپراستار ها و رساندن باشگاهش به بالاترین سودهای مالیست. نوربرت الگرت 59 ساله، موفق ترین مربی تیم های جوانان و پایه آلمان محسوب می شود. مردی که در توصیف خودش گفته است:

در میان ذغال سنگ ها زاده شدم و در آب رود امشر تعمیدم دادند.

با 20 سال سابقه، این مربی کهنه کار تیم زیر 19 سال شالکه یکی از پایه های اصلی موفقیت های شالکه در سالهای اخیر بوده است. الگرت استعداد های بزرگی همچون مانوئل نویر، مسعود اوزیل و یولیان درکسلر را به دنیای فوتبال معرفی کرده است. و شالکه مجموعا 141.895 میلیون یورو از طریق فروش استعدادهایی که الگرت کشف کرده است بدست آورده است. اخیرا لروی سانه دیگر استعدادی که او از تیم های پایه لورکوزن کشف کرد با مبلغ 50 میلیون یورو به منچسترسیتی انگلیس پیوست و تبدیل به گرانترین بازیکن آلمانی تاریخ شد!
درحالی که این مبالغ بالا ما را به وجد می آورد اما این مربی کهنه کار یک رویکرد کاملا انتقادی به این قیمت های سرسام آور دارد. در ژانویه امسال، وقتی که منچسترسیتی به شدت به دنبال جذب سانه از شالکه با مبلغ 50 میلیون یورو بود، الگرت در مصاحبه ای در این باره گفت:

ما در دورانی زندگی می کنیم که هنوز مشکل گرسنگی در جهان حل نشده، جنگ های بزرگ و کوچکی در اطراف جهان ما وجود دارد و بسیاری آواره و پناهنده در اوضاع سختی به سر می برند. با وجود چنین وضعیتی در دنیا من معتقدم چنین هزینه های نقل و انتقالی کاملا غیراخلاقی و فاسد است. اما واقعا درباره انتقال سانه و دیگر انتقالات مشابه کاری نمی شود انجام داد.

 

robert hiersmann، SportBild



کامنت‌ها