Fussball90 LogoFussball90 Logo
FC Bayern Munich

چرا شواین اشتایگر باید به مونیخ باز گردد؟!

سید حسین علوی‌زاده
سید حسین علوی‌زاده

خوزه مورینیو باستین شواین اشتایگر را از تیم اصلی منچستریونایتد به تیم دوم تبعید کرده است. چرا اکنون بایرن مونیخ باید دست به کار شود؟!

باستین شواین اشتایگر هافبک طراح تیم ملی آلمان که به تازگی از رقابت های ملی کناره گیری کرد آینده مشخصی ندارد. علی رغم مصدومیت های زیادش، می توان او را یک گزینه منطقی برای بازگشت به باواریا دانست. دلایل زیادی از این حرف حمایت می کنند.

@14807@

نداشتن خواهان در انگلیس

اول از همه به حقیقت ها نگاه می کنیم. مورینیو تصمیم گرفته است که ترکیب خود را "تمیز" کند! این برای او به معنای خالی کردن تیم از وجود شخصی به نام باستین شواین اشتایگر است. این موضوع با تولد 32 سالگی او همزمان شد و شرایط را برای او تحقیر آمیز کرد.

بعد از یک فصل مصدومیت های متوالی در انگلیس، هافبک کهنه کار آلمانی باید به انتخاب های خود فکر کند. او می تواند به یک باشگاه بزرگ اروپایی که نیاز به تجربه و رهبری اش دارد برود. تیم های بزرگ متزلزلی همانند آ ث میلان و اینتر میلان گزینه های خوبی خواهند بود. او می تواند به لیگ آمریکا هم برود و سال های آخر را در آنجا سپری کند.

اما گزینه دیگری که پیش روی او است، بازگشتش به خانه و اف سی بایرن است. رییس بایرن مونیخ کارل هاینس رومنیگه درهای ورود را برای او رسما باز کرده است:

او می تواند به علاقه خود به بازگشت هم فکر کند. سپس روی این موضوع با هم بحث می کنیم.

@14808@

یک خط میانی شلوغ

آیا بازگشت باستی به آلیانتس آرنا منطقی است؟ اگر به بازیکنی با 10 میلیون یورو حقوق در سال نگاه کنید، نه! هافبک های میانی بایرن مونیخ خیلی بهتر از این هستند که این انتقال صورت بگیرد. آرتورو ویدال، تیاگو آلکانتارا، رناتو سانچز، یاشوا کیمیش و ژابی آلونسو همه و همه در خط میانی انجام وظیفه می کنند.

با توجه به این صحبت ها، چرا انتقال هافبک 31 ساله را توصیه کنیم؟ زیرا که می توان با حقوق و مزایای کمتر، انتقال را مثبت دانست. اگر مسائل مالی کمی خفیف تر شوند، شواین اشتایگر نکات فوتبالی انکار ناپذیری دارد؛ نکاتی که کمتر فوتبالیستی از آن بهره می برد.

تجربه یک فاکتور بسیار مهم است. این بازیکن سال ها برای بایرن و آلمان جنگیده است. او می تواند به بازیکنان کمک کند تا رشد کنند، حتی اگر درون زمین بازی نکند. خروج او در سال گذشته به معنای از دست رفتن کمک های زیادی در رختکن بود.

درباره سلامت و مصدومیت ها چه؟ اگر مدت زمان بازی اش محدود شود، یک تعویضی طلایی می تواند مصدومیت ها را هم کاهش دهد و در زمان نیاز، تاثیر لازم را از او بگیرد.

@14809@

زیر پا گذاشتن غرور

پذیرفتن این نکته که خدای فوتبال آلمان تنها زمانی یک جواهر در مونیخ بوده است کمی سخت است. شواین اشتایگر باید بپذیرد که نمی تواند یک بازیکن ثابت باشد. او باید با خود بگوید:

اشتباه کردم که به یونایتد پیوستم. اکنون دیگر یک بازیکن کلیدی نیستم اما می خواهم به باشگاه سابقم کمک کنم.

این ها به معنای زیر پا گذاشتن غرور است؛ اقدامی سخت که این ستاره باید در این مقطع از دوران ورزشی اش انجام دهد. از طرف دیگر، حضور آنچلوتی به عنوان یک مربی دموکرات که به رابطه با بازیکنانش اهمیت بیشتری می دهد به او می تواند کمک کند.

نظر آخر

یک بازگشت به بایرن مویخ به باستین شواین اشتایگر شانس تمام کردن دوران ورزشی اش در جایی که آن را کلید زد را می دهد. این یک فرصت طلایی برای مرد متعصب آلمانی است که خود را بار دیگر در مونیخ محبوب کند.

ستارگانی که در ام ال اس فوتبال خود را تمام می کنند یک جنایت اخلاقی انجام می دهند! آن ها به فوتبال به اندازه ای که آمریکایی ها بها می دهند ارزش نمی دهند. آن ها به آنجا می روند تا قبل از آویزان کردن کفش هایشان کمی پول بیشتر جمع کنند. رفتن خدای فوتبال به آمریکا بسیار حیف است؛ آن هم زمانی که می تواند ارزش های بیشتری را با خود به شهری که به آن تعلق دارد بیاورد: مونیخ!

@14810@

به قلم میشل مونگر برای وبسایت bayerncentral.com



کامنت‌ها