Fussball90 LogoFussball90 Logo
Note

با تازه وارد بایرن مونیخ بیشتر آشنا شویم؛ جاشوا کیمیش

نوید گودرزی

هافبک جدید بایرن مونیخ را بهتر بشناسید.

جاشوا کیمیچ، خرید جدید قهرمان بوندس لیگا، بایرن مونیخ است که با مبلغی حدود 8 میلیون یورو از اشتوتگارت به این تیم پیوست. کیمیچ 20 ساله، هیچگاه در لیگ برتر بازی نکرده و فصل قبل را بصورت قرضی در ردبول لاپیزیگ در دسته دو توپ زد که موفق شد در 27 بازی در لیگ، 2 گل نیز به ثمر برساند.
جاشوا در تمامی رده های سنی پایه فوتبال آلمان بازی کرده است. از نمایش های چشم نواز او می توان از بازی مقابل چک در یورو زیر 21 ساله های امسال نام برد.
وی در 4 بازی از این رقابت ها، از جمله باخت 5-0 مقابل پرتغال در نیمه نهایی به میدان رفت.

@1136@
سبک بازی
با اینکه وی هافبک دفاعی است اما سبک بازی وی تهاجمی است و با ایلکای گندوگان، هافبک دورتموند مقایسه شده است.
لاپیزیگ سال گذشته تیمی بسیار هجومی نشان داد و او در میان 4 هافبک این تیم، در جلوی مدافعان به کار گرفته شد. جاشوا تکل های بسیار خوبی می زند و مالکیت توپ بالایی دارد.
در تیم ملی زیر 21 سال آلمان، وی در نقش های تدافعی تر قرار گرفت و توپ را به هافبک های هجومی می رساند.
از نکات بارز وی، انرژی بی حد و حصر در زمان بازی است که با جنب و جوش خود و بستن راه حریفان، آن ها وادار به اشتباه می کند.

@1135@
آیا می تواند در بایرن موفق شود؟
کیمیچ عضو باشگاه قدرتمندی در فوتبال اروپا شده است. آن ها پکیجی از هافبک هایی دارند که ستاره هایی در کلاس بین المللي هستند و کیمیش نمی تواند به راحتی زمان زیادی بازی کند.
او احتمالا به تیم های دیگر قرض داده شود تا تجربه بیشتری در سطح اول فوتبال آلمان  کسب کند هر چند بایرن در گذشته نشان داده ترسی از بازی دادن به جوانان ندارد.
شاید  تنها لاماسیا توانسته گوی سبقت را از آکادمی باواریا برباید، اما برندگان جام جهانی یعنی توماس مولر، فیلیپ لام و بازیکنی که به تازگی از بایرن جدا شده است، باستین شواین اشتایگر، همگی از آکادمی مونیخ رشد پیدا کرده اند.
اگر کیمیچ بتواند توانایی ها و طرز فکر واقعی خود را نشان دهد و خود را به گواردیولا اثبات کند می تواند در برخی از بازی های فصل بعد به کار گرفته شود
نوشته James Wooton از touchlinetek



کامنت‌ها