Fussball90 LogoFussball90 Logo
Note

گواردیولا، عامل نابودی گوتزه

وحید محجوب

بعد از گل طلائی گوتزه در فینال ماراکانا که قهرامانی جهان را بعد از 24 سال، بار دیگر برای مانشافت به ارمغان آورد، اوضاع آنطور که انتظار می رفت، برای وی پیش نرفت.

وُلکِر استروث، ایجنت ماریو گوتزه، معتقد است که تیم بایرن مونیخ، به خصوص شخص پپ گواردیولا، مسبب افت شدید عملکرد موکل وی شده اند.

طرفدارن فوتبال، دقیقه 113 فینال مارکانا را فراموش نمی کنند، جایی که ماریو گوتزه تبدیل به تعویض طلایی یواخیم لوو شد و توانست گل پیروزی بخش آلمان را برابر آرژانتین به ثمر برساند. گلی که باعث شد آلمان بعد از 24 سال دوباره در بالاترین نقطه فوتبال جهان قرار گیرد.

@1109@


اما همه این مسائل نتوانست به " سوپر ماریو " در رقم زدن فصلی موفق با تیم خود یعنی بایرن مونیخ کمک کند. فصلی که همه انتظار داشتند نقش گوتزه در ترکیب بایرن، بیشتر از قبل شود ولی در نهایت چنین نشد و عملا وی تبدیل به بازیکنِ نمیکت نشینی شد که فقط در دقایق آخر بازی ها به میدان می رفت.


ایجنت این بازیکن 23 ساله در مصحابه با Bild  گفت: " گواردیولا، ماریو را نابود کرده است. ماریو معتقد است که پپ به وی اعتقادی ندارد و همیشه برایش سوال است که چه زمانی وارد زمین خواهد شد ."
ایجنت ها به ندرت پیش می آید که بدون اجازه موکل خود همچین مصاحبه هایی را انجام دهند. بعد از اینکه فرانس بکن باوئر، اسطوره باشگاه بایرن مونیخ، اظهار داشت که گوتزه هنوز به بلوغ کافی نرسیده است، به نظر می رسد زننده گل قهرمانی آلمان در جام جهانی 2014، خواسته است به نوعی به وسیله ایجنت خود، احساساتش را بروز دهد.


چیزی که مشخص است، عصبانیت و کلافگی گوتزه از وضعیت موجود است. بعد از اینکه در دیدارهای نیمه نهایی لیگ قهرمانان برابر بارسلونا و نیمه نهایی دی اف بی پوکال برابر بروسیا دورتموند، گواردیولا استفاده چندانی از گوتزه نکرد، ایجنت این هافبک آلمانی به رسانه ها چنین گفت: " بسیار شگفت زده ام که گواردیولا در بازی مهمی مثل نیمه نهایی لیگ قهرمانان و دی اف بی پوکال، از ماریو استفاده نمی کند. نمی دانم چرا کسی در باشگاه این موضوع را متوجه نمی شود و از ماریو دفاع نمی کند ."

@1110@
شاید همه فکر می کردند زدن گل پیروزی بخش گوتزه در فینال جام جهانی، نقش کاتالیزور را در ادامه دوران فوتبالی وی بازی کند، ولی اوضاع بر وقف مراد وی پیش نرفت.
اوایل فصل قبل بوندسلیگا، همه چیز در شرایط خوبی قرار داشت و این هافبک تهاجمی، گل های مهم و حیاتی را برای کوسه ها به ثمر می رساند تا اینکه ورق برگشت و جایگاه وی کم کم به میچل وایزر جوان رسید.


مشکل اینجاست که گوتزه نمی تواند در ترکیب گواردیولا، در پست دلخواه خود (پشت مهاجم) بازی کند و این مسئله باعث افت عملکرد این بازیکن با استعداد شده است. یکی از مسائلی که که وی را به یکی از بزرگترین استعداد های جهان فوتبال در دوران حضورش در دورتموند تبدیل کرده بود، حرکت های عالی در فضاهای خالی عقب زمین حریف بود، مخصوصا در زمان ضد حمله. اما در بایرن همچین چیزی ممکن نیست.

@1112@
بزرگترین پرسشی که وجود دارد این است که چه آینده ای در انتظار گوتزه می باشد؟
حتی بعد از صحبت های استروث در مورد بایرن و گواردیولا، وی تاکید کرد که ترک کردن بایرن از گزینه های آن ها نیست. لازم به ذکر است که استروث، ایجنت تونی کروس، بازیکن سابق بایرن مونیخ ( که به خاطر عدم توافق برسر حقوق سالیانه با باشگاه، تصمیم گرفت این تیم را به مقصد رئال مادرید ترک کند) نیز می باشد.

 

گوتزه قبل از پیوستن به بایرن باید به این مسئله فکر می کرد که باشگاه بایرن همانطور که میتواند " سکوی پرتاب " بازیکنان باشد، می تواند " سکوی سقوط آزاد " آنان نیز باشد. اضافه شدن داگلاس کاستا با مبلغ 30 میلیون یورو، کار را از قبل نیز در پست هافبک تهاجمی برای این ملی پوش جوان سخت تر می کند.

 

بدون شک فصل 2015/2016 به فصل " طلوع دوباره " یا " ادامه افول " گوتزه  تبدیل خواهد شد.

 

به قلم Marco Conradie از سایت outside90



کامنت‌ها